اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دومین روز از دهه فجر صورت گرفت

افتتاح 4 پروژه کشاورزی در فردوس

در دومین روز از دهه فجر تعداد چهار پروژه کشاورزی با اعتبار 724 میلیون تومان در فردوس به بهره‌برداری رسید.

افتتاح 4 پروژه کشاورزی در فردوس

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، رئیس جهاد کشاورزی فردوس پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح‌های کشاورزی در فردوس اظهار کرد: با تشکیل کارگروه توسعه بخش کشاورزی در فردوس، این شهرستان به قطب تولید و پرورش محصولات کشاورزی تبدیل شده است.

عباسعلی غلامی گفت: در ایام دهه فجر امسال تعداد 146 پروژه کشاورزی در بخش‌های آب و خاک، تولیدات گیاهی و تولیدات دامی در شهرستان فردوس مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که بیش از 218 خانوار از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وی میزان اعتبار هزینه شده در طرح‌های کشاورزی این شهرستان را دو میلیارد و 800 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: از این میزان 2 میلیارد و 400 میلیون تومان متعلق به تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

غلامی تصریح کرد: برای انجام طرح‌های کشاورزی فردوس همچنین مبلغ 340 میلیون تومان سرمایه‌گذاری شخصی صورت گرفته است.

این مسئول یادآور شد: در دومین روز از دهه فجر تعداد چهار پروژه شامل یک باب استخر ذخیره آب با اعتبار 55 میلیون تومان، یک طرح پرورش دام شیری با اعتبار 600 میلیون تومان، واحد پرورش ماهی قزل‌آلا با اعتبار 48 میلیون تومان و یک طرح پرورش زنبور عسل با اعتبار 20 میلیون تومان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رئیس جهاد کشاورزی فردوس متذکر شد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای تعداد 9 نفر بطور مستقیم و 21 نفر بطور غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.                                                         

تولید سالیانه 15 تن عسل در فردوس

غلامی افزود: تاکنون تعداد 980 کلنی زنبور عسل در فردوس فعال بود که با افتتاح سه واحد پرورش زنبور عسل در ایام دهه فجر امسال این ظرفیت به دوهزار کلنی افزایش می‌یابد.

وی پرورش زنبور عسل را به سبب داشتن سرانه اشتغال پایین، کاری مقرون به صرفه و راحت دانست و تصریح کرد: هم اکنون بیش از 15 تن عسل سالانه در شهرستان فردوس تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

همچنین در دومین روز از ایام الله دهه فجر با حضور مسئولان شهرستان، نمایشگاه آثار خوشنویسی هنرمندان فردوس در محل نگارخانه شهید گمنام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان افتتاح شد.

در این نمایشگاه بیش از 40 اثر خوشنویسی در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/69007/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول