اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی فردوس خبر داد

برداشت انار از باغات فردوس آغاز شد

رئیس جهادکشاورزی فردوس گفت: برداشت بیش از 34 هزار تن انار از باغات این شهرستان آغاز شد.

برداشت انار از باغات فردوس آغاز شد

عباسعلی غلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: در سال‎جاری از هر هکتار باغات انار شهرستان فردوس 17 تا 20 تن انار برداشت می‌شود.

وی با اشاره به تأخیر پیش آمده در برداشت انار، افزود: با توجه به وجود هوای گرم در تابستان، برداشت انار از دو هزار و 100 هکتار باغات فردوس از اواخر مهرماه آغاز شده که نسبت به سال‌های گذشته با تاخیر همراه است.

رئیس جهاد کشاورزی فردوس تصریح کرد: در بیش از 95 درصد باغات انار این شهرستان رقم صادراتی شیشه کپ با خصوصیات طعم میخوش، ترش و شیرین، پوست قرمز کلفت با قدرت ماندگاری بالا و بازار پسندی عالی تولید می‌شود.

غلامی متذکر شد: صادرات انار در سال‌های گذشته با توجه به تحریم‌ها و نبود بازار مناسب خرید، کاهش داشته و تنها امکان صادرات 500 تن از انار شهرستان فردوس به کشورهای دیگر وجود داشت که البته این آمار صادرات مستقیم انار از فردوس بوده است.

وی یادآور شد: در سال‎جاری با رایزنی‌های انجام شده با کشورهای عربی و آسیای میانه بیش از هزار تن انار فردوس به این کشورها صادر می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی فردوس اذعان داشت: سرمازدگی اسفندماه و بهار گذشته و نیز آفتاب سوختگی در تابستان بر روند تولید تاثیر گذاشته و سبب افت تولید و کیفیت انار شده است.

پرداخت یک و نیم میلیارد تومان تسهیلات به خریداران انار

غلامی از اختصاص تسهیلات به خریداران انار خبر داد و تصریح کرد: امسال یک میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات برداشت محصول در نظر گرفته شده که از این میزان یک میلیارد و 500 میلیون تومان به خرید محصول انار اختصاص یافته است.

وی یادآور شد: صندوق توسعه بخش کشاورزی نیز 200 میلیون تومان وام‌های ارزان قیمت برای خرید انار در نظر گرفته است که افراد متقاضی خرید کلی انار در صورت همکاری با تشکل‌های مربوطه می‌توانند از تسهیلات 18 درصد خرید بهره‌مند شوند.

رئیس جهادکشاورزی فردوس اضافه کرد: در حال حاضر یک واحد تولید رب انار، یک واحد کنسانتره انار، یک واحد بسته‌بندی و صادرات و همچنین یک واحد سردخانه پنج‌ هزارتنی در این شهرستان فعال است.

غلامی نبود محل نگهداری، بسته‌بندی مناسب، مشکلات حمل‌و‌نقل، مسائل امنیتی به دلیل باز بودن باغات و نیز کمبود نیروی کار را از جمله مشکلات پیش روی باغداران عنوان کرد.

انتهای پیام/69007/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول