اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دامپزشکی منوجان خبر داد

تشکیل 3 اکیپ خدمات‌رسان دامپزشکی منوجان در دهه فجر

سرپرست شبکه دامپزشکی منوجان گفت: این شبکه با اعزام دو اکیپ سیار به روستاها و مناطق عشایری و یک اکیپ ثابت در ایام دهه فجر به دامداران خدمات رایگان ارائه می‌کند.

تشکیل 3 اکیپ خدمات‌رسان دامپزشکی منوجان در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از منوجان، محمد رهبان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال‌های اخیر با توجه به شرایط اقلیمی و کاهش میانگین بارش سالانه، خشکسالی از مهم‌ترین معضلات تهدیدکننده صنعت دامپروری در شهرستان است و جمعیت دامی را در مقابل عوامل عفونی و غیرعفونی تهدید می‌کند.

وی بیان داشت: منوجان از مهم‌ترین مناطق جنوب کرمان از نظر صنعت دامپروری است و موقعیت استراتژیکی شهرستان و ارتباط آن با استان‌های مرزی کشور بر اهمیت وظایف دامپزشکی در کنترل بیماری‌های دام این شهرستان افزوده است.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان منوجان از معاینه رایگان دام‌های منطقه در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: شبکه دامپزشکی منوجان با تشکیل و اعزام دو اکیپ سیار به روستاها و مناطق عشایری، دو بخش مرکزی و آسمینون به صورت رایگان دام‌ها را معاینه می‌کنند.

رهیان با بیان اینکه یک اکیپ ثابت نیز در محل شبکه دامپزشکی آماده ارائه خدمات رایگان به مردم است، ادامه داد: همچنین در این ایام واکسیناسیون دام‌های مناطق مختلف علیه بیماری‌های تب برفکی، هاری. آبله، تب مالت و ... انجام می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از عوارض ناشی از خشکسالی، ابتلای دام‌ها به بیماری‌های انگلی است، سمپاشی بدن دام و اماکن دامی می‌تواند در کاهش این بیماری‌ها موثر باشد و در ایام دهه فجر به طور مضاعف خدمات‌دهی به دامداران صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/80003/ق20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول