اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دامپزشکی رودبار خبر داد

ارجاع 13 پرونده قاچاق دام به دامپزشکی رودبار

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان رودبار گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 13 پرونده قاچاق دام برای اعلام نظر کارشناسی به اداره دامپزشکی رودبار ارجاع داده شده است.

ارجاع 13 پرونده قاچاق دام به دامپزشکی رودبار

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، محمدعلی علی‌توکلی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به مشاهده چند مورد بیماری هاری در دام‌های سبک و سنگین در منطقه به دامداران توصیه می‌شود با مشاهده این بیماری در دام‌ها در اسرع وقت این نهاد را مطلع و دام تلف شده را در عمق یک متری زمین دفن کنند.

وی با بیان اینکه با این اقدام از گسترش بیماری هاری توسط سگ‌های ولگرد در منطقه جلوگیری می‌شود، افزود: یک مرکز درمانی دامپزشکی در مرکز شهر زهکلوت و یک داروخانه دامپزشکی در مرکز شهرستان رودبار افتتاح می‌شوند و سه درمانگاه و دو داروخانه دامپزشکی در شهرستان رودبار فعالیت دارند.

علی‌توکلی تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 13 پرونده قاچاق دام برای اعلام نظر کارشناسی به اداره دامپزشکی رودبار ارجاع داده شده است که 9 مورد از دام‌های مکشوفه از دام‌های غیربومی تشخیص داده و با مجوز دادستان کشتار شدند و سه مورد دیگر که دام‌ها بومی بودند به صاحبان آنها برگردانده شدند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مشاهده دو مورد تب کریمه‌کنگو در بین دام‌های منطقه به مردم منطقه توصیه می‌شود که موارد بهداشتی از جمله عدم مصرف گوشت دام در 24 ساعت نخست ذبح، سمپاشی علیه حشره کنه که ناقل بیماری از دام به دام و از دام به انسان است و سایر موارد بهداشتی را در مصرف و ذبح دام رعایت کنند.

انتهای پیام/80002/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول