اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دارالقرآن:

دولت 200 میلیارد تو‌مان ‌برای فعالیت‌های قرآنی در سال 93 اختصاص داد

رئیس سازمان دارالقرآن گفت: در سال جاری بودجه پیشنهادی دولت به مجلس برای فعالیت‌های قرآنی 200 میلیارد تومان است.

دولت 200 میلیارد تو‌مان ‌برای فعالیت‌های قرآنی در سال 93 اختصاص داد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مهدی قره‌شیخ‌لو ظهر امروز در همایش تجلیل از منتخبان قرآنی، مدیران موسسات و خانه‌های قرآنی استان مازندران که در سال الغدیر سپاه کربلای مازندران برگزار شد، جایگاه استان را از نظر فعالیت‌های قرآنی بالا برشمرد و  افزود: مازندران ظرفیت بسیار بالایی برای تربیت فعالان قرآنی دارد.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور تصریح کرد: عملکرد اداره کل تبلیغات استان مازندران برای تربیت قرآن‌آموزان از جایگاه ممتازی در سطح کل کشور برخوردار است.

قره‌شیخ‌لو از فعالیت 4 هزار و 500 فعال قرآنی در سطح کشور خبر داد و بیان داشت: 10 درصد کل این آمار متعلق به مازندران است.

وی با بیان اینکه 450 موسسه و خانه قرآنی در استان فعالیت دارند، افزود: این تعداد موسسات و خانه‌های قرآنی در سطح شهر و روستاهای استان در حال فعالیت هستند.

قره‌شیخ‌لو با اشاره به اینکه مازندران در وبلاگ‌نویسی و حضور در فضاهای مجازی از فعالیت و سرعت خوبی برخوردار است، بیان داشت: استاندار مازندران به فعالیت‌های قرآنی توجه بیشتری کند.

وی با بیان اینکه طرح‌های ویژه‌ای برای دانش‌آموزان و نوجوانان در نظر گرفته شده است، افزود: این طرح‌ها و برنامه‌های قرآنی از دوره راهنمایی تا دوره دبیرستان همراه قرآن‌آموز است.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور با تاکید بر اینکه فعالیت‌های قرآنی باید در زندگی روزمره انسان‌ها مشاهده شود، اظهار داشت: مشاهده عملکردهای قرآنی در رفتارهای انسان نشان‌دهنده مثمرثمر بودن آن فعالیت است.

قره‌شیخ‌لو تصریح کرد: باید فعالیت‌های قرآنی در حوزه‌های آموزشی را در سطح جامعه تبلیغ و ترویج کنیم تا مردم این فعالیت‌ها و عملکردها را در زندگی روزمره خود مشاهده کنند.

وی با تاکید بر اینکه جهت‌گیری‌ها در زندگی انسان باید قرآنی و الهی باشد، افزود: برای ترویج فعالیت‌های قرآنی همه مسئولان در سطح کل کشور همت مضاعف کنند.

قره‌شیخ‌لو بر تنوع ارائه محصولات قرآنی به مخاطبان و فعالان قرآنی تاکید کرد و بیان داشت: باید برای هر مقدار از وقت خالی مردم یک برنامه فرهنگی و قرآنی ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری بودجه پیشنهادی دولت به مجلس برای فعالیت‌های قرآنی 200 میلیارد تومان است، افزود: مجلس شورای اسلامی مقداری بر این بودجه دولت اضافه کرده است.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور تصریح کرد: امیدواریم دولت به موقع و کامل این بودجه را به سازمان دارالقرآن کشور و در جهت فعالیت‌های قرآنی اختصاص دهد.

انتهای پیام/86003/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول