اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مرکز آموزش قرآن دارالقرآن ثامن‌الحجج (ع) سبزوار افتتاح شد

مرکز آموزش قرآن دارالقرآن ثامن‌الحجج (ع) شهرستان سبزوار افتتاح شد.

مرکز آموزش قرآن دارالقرآن ثامن‌الحجج (ع) سبزوار افتتاح شد

مدیر دارالقرآن ثامن‌الحجج (ع) سبزوار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار اظهار کرد: هدف ما از راه‌اندازی این دارالقرآن توسعه فرهنگ قرآنی در سطح شهرستان سبزوار است.

وی افزود: بیش از 700 قرآن‌آموز از برادران و خواهران عضو این مجموعه فرهنگی و قرآنی هستند که در حوزه‌های مختلف قرائت، حفظ و تفسیر قرآن کریم فعالیت دارند.

حجت‌الاسلام علی زارعی با اشاره به چشم‌انداز پیش‌بینی شده برای ترویج قرآن کریم در سراسر کشور توسط این مجموعه یادآور شد: تلاش ما این است که بتوانیم سبزوار را به عنوان یک شهر مذهبی پایگاه قرآنی کنیم و پس از غنی شدن این شهر در هر جایی که مؤسسه مالی اعتباری ثامن ‌الحجج (ع) دارای شعبه باشد ما نیز یک دارالقرآن در آنجا احداث می‌کنیم.

وی با اشاره به اعتبار هزینه شده برای راه‌اندازی مرکز آموزش و شعبه دوم این مجموعه تصریح کرد: هزینه‌ای بالغ بر 50 میلیون تومان برای بهسازی ساختمان این مرکز هزینه شده است.

زارعی با بیان اینکه در آینده شاهد برگزاری مسابقات قرآن کریم با عنوان مسابقات دارالقرآن ثامن‌الحجج (ع) خواهیم بود، ادامه داد: رفع مهجوریت، توسعه فرهنگ‌‌، آموزش قرآن کریم و تربیت قرآن‌آموزان از برنامه‌های ما در آینده است.

مدیر دارالقرآن ثامن‌الحجج (ع) شهرستان سبزوار با اشاره به فعالیت این مجموعه در حوزه تربیت حافظان قرآن کریم با توجه به فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری تأکید کرد: در زمینه تربیت حفاظ این کتاب آسمانی فعالیت کمتری صورت گرفته است که بر همین اساس ما نیز در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب برنامه‌ای را در این زمینه تدوین کرده و در دست اجرا داریم.

وی گفت: البته حافظان 10 جزء و کمتر از آن را نیز داریم که با توجه به نیاز جامعه قرآنی از تمام کسانی که در این حوزه تخصصی می‌توانند فعالیت کنند می‌خواهیم که در این زمینه ما را یاری کنند.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول