اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه علمیه خوی خبر داد

احداث حوزه علمیه امام خمینی خوی با مشارکت خیران

رئیس حوزه علمیه خوی گفت: حوزه علمیه‌ای سه طبقه به نام امام خمینی با مشارکت مردم متدین و خیران این شهرستان در دست احداث است.

احداث حوزه علمیه امام خمینی خوی با مشارکت خیران

حجت‌الاسلام سید رضی موسوی‌شکوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: این پروژه با مساحت قابل توجهی در قالب سه طبقه با هدف تعلیم و تربیت روحانیان توانمند و فعال در دست احداث بوده که تاکنون به دلیل نبود بودجه مصوب، با مشارکت خیران مومن روند ساخت و ساز دنبال شده است.

وی مهم‌ترین امتیاز حوزه‌های علمیه را استقلال آنها از دولت دانست و افزود: در بدو تاسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و آغاز مراحل قانون‌گذاری همچنین هنگام نگارش قانون اساسی مسئولان پیشنهاداتی دادند مبنی بر اینکه حوزه‌های علمیه مانند دانشگاه توسط دولت حمایت شوند.

موسوی‌شکوری ادامه داد: تامین نیازهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری حوزه‌ها مانند دانشگاه‌ها پیشنهاد داده شد، ولی امام خمینی، مراجع معظم تقلید و بعدها مقام معظم رهبری مخالفت کردند ولو اینکه نظام نظامی اسلامی بود، چرا که حوزه باید مستقل فعالیت کند و این یکی از امتیازهای روحانیت شیعه است.

امام جمعه خوی ادامه داد: اینکه در برهه‌های مختلف تاریخی از جمله پیروزی انقلاب روحانیان یکی از جلوداران مردم بوده‌اند به خاطر استقلال آنها این اتفاق می‌‌افتاد.

این مسئول اضافه کرد: اگر امروز در کشورهای اسلامی مبارزات مردم با شکست روبه‌رو می‌شود، و کشورهای کهن مانند مصر انقلاب خود را نمی‌توانند حفظ کنند به خاطر این است که روحانیت این کشور و دانشگاه الازهر نتوانسته رسالت خود را انجام دهد.

وی اذعان داشت: روحانیان این کشور به دلیل وابستگی به دولت در راستای مبارزان موضع‌گیری نکرده و نتوانسته‌اند فتوا صادر کنند، ولی در روحانیت شیعه این قبیل مسائل و مشکلات وجود ندارد.

انتهای پیام/61002/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول