اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی:

تشکیل حوزه علمیه قم از برکات حضور حضرت معصومه (س) در قم است

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی گفت: تشکیل حوزه علمیه قم یکی از برکات حضور حضرت معصومه (س) در قم است.

تشکیل حوزه علمیه قم از برکات حضور حضرت معصومه (س) در قم است

حجت‌الاسلام محمدمهدی نادری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از قم با اشاره به مراجعت اجباری امام رضا (ع) توسط مامون در سال 200 هجری از مدینه به سمت طوس اظهار کرد: پس از گذشت یک سال از مهاجرت امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) به شوق دیدار برادر از شبه جزیره عربستان حرکت کرد و عازم ایران شدند تا در طوس به خدمت برادر برسند.

وی ادامه داد: ماموران خلیفه عباسی در ساوه با لباس‌های مبدل به قافله ایشان حمله کرده و تعدادی از یاران و همراهان را به شهادت رساندند و البته نقل قول‌هایی مبنی بر مسمومیت حضرت معصومه(س) نیز وجود دارد. آن حضرت با توجه به گفته پدرش مبنی بر اینکه قم مامن شیعیان است تصمیم گرفتند به سمت قم حرکت کنند.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه از ابتدای ورود اسلام به ایران اکثر مناطق سنی‌نشین بودند، گفت: قم به علت حضور شیعیان و دوستداران اهل‌بیت (ع) مامنی امن برای شیعیان و مورد بی‌مهری حکومت وقت قرار داشت و از نظر آبادانی در شرایط مناسبی به سر نمی‌برد.

نادری افزود: موسی بن خزرج در مدت اقامت حضرت معصومه (س) میزبان ایشان بوده و علاقه‌مندان آن حضرت نیز در تمام مدت به ملاقات و دیدار ایشان می‌شتافتند.

وی در خصوص تاریخ ورود حضرت معصومه (س) به قم خاطرنشان کرد: در تاریخ زمان وفات ایشان 10 ربیع‌الثانی ذکر شده است و از آنجایی که مدت اقامت آن حضرت نیز 17 روز بود، از این رو تاریخ ورود ایشان را 23 ربیع‌الاول اعلام کردند در حالیکه در تاریخ، زمان دقیق ورود ایشان به قم ثبت نشده است.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی حضور حضرت معصومه (س) در قم را منشا برکات بی‌شماری دانست و تصریح کرد: حضور ایشان در قم منشا برکات مختلف مادی و معنوی بود و از جمله این برکات می‌توان به تشکیل حوزه علمیه اشاره کرد.

نادری افزود: این موضوع نه تنها در قم بلکه در سرتاسر دنیا برکات عظیمی به همراه داشته است و پرورش شخصیتی همچون امام خمینی (ره) و به دنبال آن شکل‌گیری انقلاب اسلامی از دیگر برکاتی است که با حضور حضرت معصومه (س) به قم فراهم شد و آثار این حضور در سراسر دنیا مشهود است.

وی به عظمت این بانو اشاره کرد و گفت: با توجه به حضور ایشان در قم شاهد برکات عظیمی هستیم و از این رو باید در همه حال قدردان این بانو باشیم.

انتهای پیام/78008/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول