اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه بندر آستارا تأکید کرد

ضرورت تحصیل طلاب بومی در حوزه علمیه آستارا

مدیر حوزه علمیه بندر آستارا با تأکید بر ضرورت ثبت‌نام طلاب جوان این شهرستان در حوزه، گفت: تحصیل بیشتر طلاب بومی آستارا در ترویج فرهنگ ملی و مذهبی منطقه تاثیر مستقیم دارد.

ضرورت تحصیل طلاب بومی در حوزه علمیه آستارا

حجت‌الاسلام سید رضا قدوسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا تلاش مدیریت حوزه علمیه این شهرستان را در راستای جذب طلبه‌های بیشتر ذکر کرد.

وی با بیان اینکه جذب طلبه‌های بومی برنامه مهم حوزه علمیه آستارا است، اظهار کرد: بومی‌های آستارا و لوندویل و حومه می‌توانند جذب حوزه شوند.

این مسئول از نوجوانان و جوانان و خانواده‌های آنها خواست در صورتی که تمایل به فراگیری علوم اسلامی دارند برای ثبت‌نام حتماً به حوزه علمیه آستارا مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه آستارا از داوطلب‌های ادامه تحصیل در علوم دینی ثبت‌نام می‌کند، افزود: حوزه علمیه بندر آستارا در سال 1373 با پیگیری‌های امام جمعه وقت تاسیس شده است.

به گفته قدوسی، حوزه علمیه آستارا تا پیش از سال 1385 به دلیل بی‌توجهی مسئولان در شرف تعطیلی بود و مصوب کرده بودند که ساختمان حوزه آستارا به اردوگاه حوزه علمیه کشور تغییر یابد اما با پیگیری‌های امام جمعه سابق و فعلی «اکرمی» و «حافظ‌نیا» انحلال حوزه عملیه آستارا منتفی شد و جان تازه گرفت.

وی افزود: تعداد طلبه‌های حوزه علمیه آستارا از 12 نفر طلبه در قبل از سال 1385 به 63 نفر در پنج پایه با استاد تمام وقت رسیده است.

مدیر حوزه علمیه آستارا ادامه داد: هفت نفر استادان حوزه آستارا همگی دارای حکم استادی از حوزه علمیه قم هستند و تمام وقت تدریس می‌کنند.

قدوسی، 20 درصد طلبه‌های حوزه علمیه آستارا را بومی و بقیه را نیز طلاب غیربومی عنوان کرد.

وی اضافه کرد: این آمار برای شهرستان فرهنگی و باسواد آستارا بسیار درصد کمی است و امیدواریم با تلاش و مساعدت و تشویق مسئولان و تعامل و همکاری رسانه‌ها جوانان مشتاق علوم اسلامی آستارا امسال در حوزه علمیه ثبت‌نام کنند و به تحصیل علوم اسلامی بپردازند.

مدیر حوزه علمیه آستارا تحصیل بیشتر طلاب بومی این شهرستان مرزی را در فرهنگ ملی و مذهبی منطقه تاثیر مستقیم خواند.

وی زمان ثبت‌نام طلاب حوزه علمیه آستارا را از اول بهمن تا 25 اسفند امسال عنوان کرد و یادآور شد: جوانان و نوجوانانی که علاقمند به فراگیری علوم اسلامی هستند می‌توانند با مراجعه به مدیریت حوزه آستارا ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/2300/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول