اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در قزوین:

مدارس حوزه علمیه قزوین به دلیل کمبود فضا جوابگوی متقاضیان نیست

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: با توجه به افزایش تعداد علاقه‌مندان به فراگیری دروس حوزوی تعداد مدارس علمیه این استان جوابگوی متقاضیان نبوده و باید تدبیری در این زمینه اندیشیده شود.

مدارس حوزه علمیه قزوین به دلیل کمبود فضا جوابگوی متقاضیان نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین ظهر امروز در حاشیه بازدید از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برادران با اشاره به فرارسیدن دهه مبارک فجر اظهار داشت: دهه فجر دهه مبارکی است که مسئولان باید دستاوردهای انقلاب اسلامی در سه دهه گذشته را برای ملت ایران تبیین کنند.

وی ضمن قدردانی از توجه ویژه استاندار قزوین به مدارس حوزه‌های علمیه این استان افزود: استاندار قزوین که خود پرورش یافته این مدارس است، توجه ویژه‌ای به مدارس حوزه‌های علمیه این استان دارد که جای قدردانی است.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سوابق درخشان حوزه‌های علمیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: حوزه‌های علمیه استان قزوین که محلی برای پرورش علما و فضلای به نام بوده نقش ارزشمندی در طول دوران انقلاب اسلامی ایران داشته است.

باریک‌بین با اشاره به نقش مدرسه علمیه صالحیه قزوین در پرورش علما تصریح کرد: مدرسه علمیه صالحیه یکی از قدیمی‌ترین مدارس علمیه است که روزگاری روحانیون و طلاب در آن به درس و مباحثه می‌پرداختند.

این مسئول ضمن تأکید بر تسریع در ساخت مدرسه صالحیه بیان کرد: با توجه به کمبود فضای آموزشی باید مراحل بازسازی مدرسه علمیه صالحیه سرعت یابد تا برای اسکان طلاب حوزه علمیه مورد استفاده قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: باید تلاش کنیم تا نیازمندی‌های حوزه‌های علمیه برطرف شود و امکانات آن توسعه پیدا کند تا بتوانیم با تربیت و پرورش طلاب به سئوالات و دغدغه‌های نسل جوان پاسخ داده و توطئه‌های دشمن را دفع کنیم.

باریک‌بین با اشاره به تلاش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در احیای این مدرسه عنوان کرد: این اداره کل تلاش زیادی برای احیا و مرمت مدرسه صالحیه انجام داده است که جای تقدیر دارد.

این مسئول با بیان اینکه این تلاش‌ها برای تکمیل مدرسه صالحیه باید به صورت جدی‌تری دنبال شود، ابراز کرد: امروز به دلیل استقبال جوانان و علاقه‌مندان به دروس طلاب علوم دینی، حوزه‌های علمیه استان قزوین جوابگوی متقاضیان نبوده و باید تدبیری در این رابطه اندیشیده شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: در چنین شرایطی تکمیل مدرسه صالحیه و تحویل آن به حوزه علمیه تأثیر زیادی در افزایش فضاهای آموزشی حوزه علمیه دارد.

باریک‌بین با اشاره به ویژگی‌های بارز مدرسه علمیه صالحیه قزوین اضافه کرد: یکی از شاخصه‌های مهم این مدرسه علاوه بر برخورداری از قدمت زیاد، قرارگیری آن در مرکز شهر است که اهمیت رسیدگی به آن را دوچندان می‌کند.

این مسئول با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از مدرسه صالحیه اظهار کرد: اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در بازدید از مدرسه صالحیه قزوین در سال جاری تأکید زیادی در خصوص بازسازی این مدرسه داشتند.

انتهای پیام/77010/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول