اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان خبر داد

اجرای 6 پروژه بزرگ درمانی در شهرها و روستاهای کنگان

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان از اجرای شش پروژه بزرگ درمانی در شهرها و روستاهای کنگان خبر داد.

اجرای 6 پروژه بزرگ درمانی در شهرها و روستاهای کنگان

زینب حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کنگان اظهار داشت: توجه به زیرساخت‌های بهداشتی مورد توجه شبکه بهداشت قرار دارد و در این مسیر همه توان خود را به کار می‌گیریم.

وی از اجرای شش پروژه بزرگ درمانی در شهرها و روستاهای کنگان خبر داد و خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم این پروژه‌ها تا پایان سال به پیشرفت خوبی برسند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان خاطرنشان کرد: همزمان با فصل سرما و شیوع بیماری آنفلوانزا واکسیناسیون افراد در معرض خطر در مراکز و پایگاه‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان انجام شد.

حسینی تصریح کرد: بیماری آنفلوانزا بیماری ویروسی حاد دستگاه تنفسی است که با تب، سردرد، درد عضلانی عرق، آب ریزش بینی، گلو درد و سرفه تظاهر پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: انتقال ویروس از طریق هوا در محیط‌های نسبتاً پر جمعیت مثل اتوبوس و مدارس و همچنین از طریق ترشحات دستگاه تنفس صورت می‌گیرد و افراد مبتلا می‌توانند تا یک هفته ویروس را به سایرین انتقال دهند.

این مسئول ابراز داشت: رعایت بهداشت فردی، رعایت فاصله با بیمار مبتلا، روبوسی نکردن و دست ندادن با بیمار، استفاده از دستمال کاغذی هنگام عطسه و سرفه کردن و انداختن دستمال پس از استفاده در سطل زباله از راه‌های پیشگیری و درمان این بیماری است.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از این بیماری واکسیناسیون افراد در معرض خطر است که باعث کاهش عوارض شدید مرگ و میر در این گروه‌ها می‌شود که امسال نیز مثل سال‌های گذشته انجام این واکسیناسیون برای افراد در معرض خطر و پرسنل بهداشتی درمانی انجام شده است.

انتهای پیام/2451/ت20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول