اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

راه‌اندازی مجتمع پتروشیمی کرمان شرق کشور را متحول می‌کند

استاندار کرمان گفت: راه‌اندازی مجتمع پتروشیمی کرمان تحولی بزرگی را در شرق کشور ایجاد می‌کند.

راه‌اندازی مجتمع پتروشیمی کرمان شرق کشور را متحول می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علیرضا رزم‌حسینی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه استان کرمان اظهار داشت: نظرات اهالی رسانه منصفانه، سازنده و همراه با عدالت است و با توجه به ارتباط مطبوعات با اقشار مختلف مردم می‌توانند کمک‌رسان موثری به دولت باشند.

وی بیان داشت: برای تولید ثروت از خاک استان کرمان همه باید دست به دست هم دهند و برای آن تلاش کنند و در این میان رسانه‌ها می‌توانند کمک موثری باشند.

رزم‌حسینی خاطرنشان کرد: ما باید زمینه مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌گذاران را فراهم کنیم، شرکت‌های توانمند معدنی و صنعتی‌ برای حضور در توسعه استان کرمان اعلام آمادگی کرده‌اند و نخستین جلسه را فردا صبح برای صنایع پتروشیمی در استان برگزار می‌کنیم. برای تحقق توسعه استان باید وحدت و همدلی داشت و از چالش و سایش سیاسی دوری کرد، اعتماد به سرمایه‌گذار و اعتماد به مردم مهم‌ترین اصل در این بین است.

رزم‌حسینی با تاکید بر حضور مردم در رفع مشکلات جامعه گفت: آب، خاک و هوای استان کرمان با همکاری اقشار مختلف به ثروت تبدیل می‌شود.

پیگیری برای راه‌اندازی رشته خبرنگاری در کرمان

استاندار کرمان گفت: استان کرمان به لحاظ تنوع دانشگاهی در سطح کشور فوق‌العاده است و جای تعجب است که با وجود تعدد نشریات در کرمان تاکنون رشته دانشگاهی مرتبط با حرفه خبرنگاری و روزنامه‌نگاری نداشته است.

رزم‌حسینی اظهار داشت: برای راه‌اندازی رشته خبرنگاری در دانشگا‌ه‌های کرمان پیگیری لازم را انجام می‌دهیم.

وی در مورد مشاور رسانه‌ای استانداری کرمان بیان داشت: اهالی رسانه‌ کرمان با برگزاری انتخاباتی آزاد چند نفر را به عنوان مشاور رسانه‌ای به ما معرفی کنند تا بتوانیم از حضور یک فرد لایق و کاربلد در این زمینه بهره ببریم.

رزم‌حسینی انتقادات رسانه‌ای را راهنمایی برای ادامه کار دانست و خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم استان را اداره کنیم باید به انتقادات و دلایل اعتراض منتقدان توجه کنیم و حتما از نظر آنها بهره می‌بریم.

وی در ارتباط با سفرهای استانی خود عنوان کرد: نخستین سفر استانی ما از فردا با سفر به شهرستان جیرفت و کهنوج به مدت دو روز آغاز می‌شود تا در جلسات شورای اداری به مسائل و مشکلات آنها رسیدگی شود.

رزم‌حسینی در مورد حجم بالای محصولات کشاورزی جنوب کرمان گفت: بخش گمرک شهرستان جیرفت طی دهه فجر سال جاری راه‌اندازی و فرودگاه نیز تا اوایل سال آینده کامل می‌شود.

راه‌اندازی مجتمع پتروشیمی کرمان با 1.3 میلیارد دلار اعتبار

استاندار کرمان با اشاره به اخذ مجوز مجتمع پتروشیمی کرمان ابراز داشت: این مجتمع با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون دلار راه‌اندازی می‌شود.

وی با تاکید بر دعوت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای حضور در مجتمع پتروشیمی کرمان عنوان کرد: این طرح پنج سال طول خواهد کشید و با ایجاد آن تحولی بزرگ را در شرق کشور شاهد خواهیم بود.

رزم‌حسینی خاطر نشان کرد: مجتمع پتروشیمی کرمان 60 هزار اشتغال غیرمستقیم به همراه دارد.

وی در مورد تغییر مدیران استانی گفت: این تغییر همراه با عدالت، انصاف، تدریجی و با شناخت کامل از افراد کارآمد در هر جناحی صورت می‌گیرد.

تغییر مدیران کرمان‌ با عدالت و تدریجی‌ صورت می‌گیرد‌

رزم‌حسینی بیان داشت: هیچ فشاری برای عزل و نصب‌ها وجود ندارد، علاوه بر اینکه به نظر افراد خبره و اهل نظر احترام گذاشته و از آن استفاده می‌کنیم.

استاندار کرمان تصریح کرد: تغییر مدیران دستگاه‌های اجرایی و حرفه‌ای شاید کمتر ایجاد شود غیر از اینکه افراد بهتری پیدا شود و پست‌های کلیدی که در توسعه استان تاثیر دارند افراد باتجربه و کارآمد را انتخاب می‌کنیم.

نشریات کرمان در زمینه فرهنگ‌سازی کم‌کاری کرده‌اند‌

وی با بیان اینکه مطبوعات کرمان در زمینه فرهنگ‌سازی کار نکرده‌اند، بیان داشت: چرا عمده نشریات و مطبوعات ما اخباری تکراری و کپی شده از سایت‌ها دارند.

رزم‌حسینی تصریح کرد: فرهنگ اگر در زندگی مردم تغییری ایجاد نکند، انتشار هزاران کتاب و مجله بلااستفاده خواهد بود.‌فرهنگ نهج‌البلاغه اگر در زندگی مردم دیده شود، موثر است و اصل فرهنگی اتفاق می‌افتد.

وی خاطرنشان کرد: کمتر روزنامه و نشریه‌ای در استان کرمان دیده می‌شود که به بحث تحلیل مسائل بپردازد، چرا نشریات ما راهکارها را ارائه نمی‌دهند.

رزم‌حسینی گفت: علت پایین بودن تیراژ نشریات به دلیل عدم جذابیت است تا مردم را برای خرید و استفاده تشویق کند، مجموعه رسانه که موثرترین عنصر در فرهنگ هستند، برای فرهنگ‌سازی چندان کار نمی‌کنند.

واگذاری پروژه‌های نیمه تمام زیر 50 درصد به بخش خصوصی

استاندار کرمان در مورد پروژه‌های نیمه تمام استان کرمان اظهار داشت: دولت و مجلس تصویب کرده‌اند که پروژه‌های با پیشرفت بالای 80 درصد با تخصیص اعتبار تکمیل می‌شوند.

وی افزود: پروژه‌های نیمه تمام زیر 50 درصد پیشرفت فیزیکی نیز با تخفیف 90 درصدی در اختیار بخش خصوصی و خیران قرار می‌گیرند.

رزم‌حسینی عنوان کرد: برای داشتن استانی آباد، باید از نیروهای باتجربه بهره ببریم و تمام کرمانی‌های داخل و خارج از استان و کشور را دعوت کنیم.باید مباحث سیاسی را رها کرد و به دور از جناح و گروه به کار پرداخت، من سیاسی‌کاری نمی‌دانم، اما سیاست داشتن به معنی تدبیر امور است که باید برای حل مسائل به کار گرفت.

استاندار کرمان تصریح کرد: اگر برای مردم شرایط فراهم شود خودشان فرهنگ‌سازی می‌کنند، همه در این کار نقش داریم و باید فرهنگ اسلامی واقعی را در جامعه جاری کنیم تا جوانان جذب شوند.

رزم‌حسینی بیان داشت: باید همه برای ایجاد فرهنگ غنی اسلامی همراه با تمکن مالی مردم و فرهنگ‌سازی دفاع مقدس بسیج شویم، در این زمینه کوتاهی کرده‌ایم و رسانه‌ها و دستگاه‌های سطح کشور باید در این زمینه عمل کنند.

شهدا و ولایت متعلق به همه هستند

وی خاطرنشان کرد: شهدا و ولایت متعلق به همه هستند و جوانان دانشگاهی ما که قهرمانان دفاع مقدس را ندیده‌اند نباید در جریانات سیاسی آلوده شوند، باید فضای آبادانی و سازندگی در راستای نیت و هدف شهدا را دنبال کرد.

رزم‌حسینی درباره اجرای هدفمندی یارانه‌ها افزود: هدفمندی یارانه‌ها ناقص اجرا شد و به اهداف خود نرسید، باید یارانه را به اهلش بدهیم و هدفمند باشد که خلأهای بخشی از اقتصاد را پر کند و این در هدفمندی خیلی کم اتفاق افتاده است.

استاندار کرمان اظهار داشت: هدفمندی یارانه‌ها کار بسیار اساسی است، اما برای توسعه کشور باید ابتدا زیرساخت‌های اصلی ایجاد شود.

رزم‌حسینی عنوان کرد: در بحث گل‌گهر و مس با مدیران این مجتمع‌ها صحبت کرده‌ایم و قول داده‌اند گردش‌های مالی را به استان بازگردانند، این مجتمع‌ها طرح‌های توسعه‌ای زیادی دارند که رونق اقتصادی در سطح استان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برنامه پنج ساله توسعه اصلا اجرا نشده است، گفت: سند پنج ساله توسعه را مجددا مطالعه کردیم و در دستور کار داریم تا در راستای توسعه استان پروژه‌هایی را اجرا کنیم.

رزم‌حسینی با اشاره به سامانه 111 دولت اظهار داشت: این سامانه آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات همشهریان است تا به صورت مستقیم از نظر آنها مطلع شویم.

.................................

گزارش از: شیما صفرزاده

عکس از: محسن رجب‌پور

.................................

انتهای پیام/80017/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول