اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

توسعه کهگیلویه و بویراحمد با تکیه بر منابع محدود دولتی محقق نمی‌شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: راه‌حل توسعه استان تکیه بر منابع محدود دولتی نیست.

توسعه کهگیلویه و بویراحمد با تکیه بر منابع محدود دولتی محقق نمی‌شود

سید موسی خادمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان اینکه در راه توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد باید از خرد جمعی و بهترین ایده‌های نخبگان استفاده کرد، اظهار داشت: امروز بیش از هر زمان دیگر به این ایده‌های نو و خلاق برای ساختن و عمران و آبادانی استان خود نیاز داریم.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: باید قبل از هر چیز زیرساخت‌های توسعه‌ای استان را در بخش‌های گوناگون توسعه دهیم تا بتوانیم بدون دغدغه برنامه‌های خود را اجرایی کنیم.

خادمی ادامه داد: فراهم کردن زیرساخت‌ها از جمله راه‌ها، توسعه شبکه‌های برق، آب و مخابراتی، ایجاد شبکه ریلی و توسعه فرودگاه‌ها، استفاده از منابع آبی و قابلیت‌های بالای گردشگری برای توسعه سرمایه‌گذاری نیاز اولیه و کلیدی استان است.

وی، نیاز امروز استان کهگیلویه و بویراحمد را بیش از هر چیز جذب سرمایه‌گذار برای فعالیت در بخش‌های مهم و اساسی توسعه‌ای استان دانست و متذکر شد: فعال کردن عوامل و مجموعه دست‌اندرکار بخش اقتصادی و سرمایه‌گذاران، توجه به برنامه‌محوری و برنامه‌ریزی برای شناسایی اولویت‌ها و تسهیل و روان‌سازی امور از جمله شرایط سرمایه‌گذاری است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، جذب سرمایه‌گذار، مشارکت مردمی و تشکیل تعاونی‌ها، توسعه کارگاه‌های کوچک اقتصادی، تجمیع سرمایه‌های اندک و حمایت و پشتیبانی از چرخه تولید را دیگر شرایط توسعه سرمایه‌گذاری در استان عنوان کرد.

خادمی با ابراز گلایه از تداخل و خلط برخی موضوعات سیاسی و شبهه سیاسی در حوزه اقتصاد و عمران استان و تأثیر سوء این موضوعات بر امر سرمایه‌گذاری، تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی که گریبان استان را گرفته و مسائل اقتصادی و سرمایه‌گذاری را تحت شعاع خود قرار داده مباحث سیاسی و شبه سیاسی است.

وی، یکی از مشکلات همیشگی استان را تکیه بیش از حد بر منابع دولتی دانست و گفت: برای تحول و تحرک در توسعه استان نباید تنها متکی به اعتبارات محدود دولتی، منابع داخلی و ظرفیت‌های بومی بود بلکه می‌بایست راه را برای ورود بخش خصوصی هموار کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با نام بردن از تعدادی ظرفیت‌های اصلی استان در بخش‌های مختلف، تصریح کرد: با وجود این همه منابع و ثروت‌های مختلف خدادادی و نیرو و سرمایه‌های انسانی برای به کار بستن و فعال کردن آنها بیش از هر زمان دیگر نیازمند بهره‌گیری از این موقعیت‌ها، فرصت‌ها و توانمندی‌ها هستیم.

وی، ظرفیت نیروی انسانی نخبه را فرصتی ارزشمند دانست و گفت: نیازمند همفکری، هم‌اندیشی، همراهی مجموعه دستگاه‌های اجرایی و مشارکت نخبگان و سرمایه‌گذاران در استان هستیم.

خادمی در پایان یادآور شد: امروز هرکسی که خود را دلسوز مردم می‌داند و دغدغه مردم را دارد لازم است تا به صورت جهادی وارد میدان شود و اکنون باید در هر موقعیت و جایگاه و فرصتی که قرار داریم برای ایجاد تحول در توسعه و رشد و شکوفایی استان آستین همت بالا زده و مشارکت کنیم.

 انتهای پیام/2571/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول