اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌در همایش «وقف، بانوان واقف و توسعه مشارکت اجتماعی» مطرح شد‌

بیان و انتشار اثرات و کارکردهای وقف از سوی اهالی رسانه

یک استاد حوزه و دانشگاه در کردستان گفت: جامعه را باید به وسیله وقف احیا کنیم و این مهم نیز مستلزم بیان و انتشار اثرات و کارکردهای وقف از سوی اهالی رسانه است.

بیان و انتشار اثرات و کارکردهای وقف از سوی اهالی رسانه

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالسلام کریمی ظهر امروز در همایش وقف، بانوان واقف و توسعه مشارکت اجتماعی که در بقعه متبرکه امامزاده هاجره خاتون در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: وقف همیشه دادن مال و جان در راه خداست.

وی با بیان اینکه انواع و نیات مختلفی در راستای وقف وجود داشته و دارد، تصریح کرد: مادر حضرت مریم(س) او را وقف عبادت و مسجد کرد.

وی با اشاره به اینکه وقف با صدقه و دیگر خیرات متفاوت است، عنوان کرد: وقف جزو باقیات صالحاتی است که عین مال باقی می‌ماند در صورتی که این مورد در ‌ارتباط‌ با صدقه وجود ندارد.

این استاد حوزه و دانشگاه در کردستان از دیگر تفاوت‌های بین وقف و صدقه را انتقال نسل به نسل منفعت حاصل از وقف و ماندگاری نام واقف ذکر کرد.

کریمی اظهار داشت: واقفان علاوه بر اینکه در این دنیا محبوب همه مردم می‌شوند، زندگی دائمی نیز پیدا می‌کنند و همواره دعای خیر پشت سر آنها خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که اقدام به وقف اموال خویش می‌کنند درصدد ایجاد تعادل در اجتماع هستند که بدین وسیله ثروت در جامعه تعدیل و نیازمندان هم به حقشان دست پیدا کنند.

وی اضافه کرد: وقف یکی از ارکان ایجاد عدالت در جوامع اسلامی است که بدین وسیله افراد غنی با وقف مالشان به مستمندان و نیازمندان جامعه کمک می‌کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه در کردستان بیان داشت: بزرگان دین و علمای عالیقدر زیادی همه وقت خود را وقف جمع‌آوری احادیث و نگارش کتب اسلامی کردند که امرار و معاش این افراد از وقف‌های سایر مسلمین تامین می‌شد.

کریمی با بیان اینکه اکثر علمای دینی ما پرورش‌یافتگان موقوفات مسلمین هستند، اضافه کرد: ساخت مساجد و انتشار کتاب‌های بزرگانی چون ابن سینا که افتخار ما ایرانیان است، همگی مرهون وقف مسلمانان بوده است.

وی وقف‌ کردن را ادای دین خواند و اظهار داشت: هنگام مردن انسان قادر به بردن اموال خود به آن دنیا نیست، ولی در صورت وقف اموال چندین برابر مالش منفعت و خیر نصیبش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جامعه را باید به وسیله وقف احیا کنیم و این مهم نیز مستلزم بیان و انتشار اثرات و کارکردهای وقف از سوی اهالی رسانه است.

این استاد حوزه و دانشگاه در کردستان عنوان کرد: ما به عنوان یک فرد مسلمان، باید اهل وقف یا مبلغ وقف در جامعه باشیم.

گفتنی است، در پایان این مراسم از تعدادی از بانوان واقف و مربیان قرآنی با دادن هدایا و لوح تقدیری تجلیل شد.

انتهای پیام/79003/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول