اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تاثیر یک مجتمع تولیدات دامی در توسعه بخش کشاورزی و اشتغال خاش

یک مجتمع تولیدی دام و طیور در شهرستان خاش توانسته علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار منطقه، در زمینه توسعه بخش کشاورزی در شهرستان خاش سهم بسزایی داشته باشد.

تاثیر یک مجتمع تولیدات دامی در توسعه بخش کشاورزی و اشتغال خاش

به گزارش خبرگزاری فارس از خاش، هر جامعه‌ای برای توسعه و پیشرفت خود نیاز به ایده‎های تازه و بدیع دارد تا از این رهگذر در عرصه جهانی نیز از قافله رقابت عقب نماند.

توجه به کارآفرینان در هر جامعه و مکانی نوید بخش آینده‎ای روشن برای آن جامعه دارد.

این روزها که جامعه با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم می‌کند، وجود کارآفرینان و ایجاد بستر برای اشتغال، نعمتی بس بزرگ است که باید آن را قدر دانسته و در راستای تقویت این فرهنگ و کمک به فعالان این عرصه کوشید.

یک کارآفرین خاشی با همت والای خود زمینه اشتغال جوانان بیکار منطقه را فراهم کرده است.

قادر مهپوردر امروز گفت‎وگو با خبرنگار فارس در خاش اظهار داشت: با صرف هزینه‌ای اندک امروز صاحب بزرگ‌ترین مجتمع تولیدی است.

این کارآفرین خاشی و افراد زیرمجموعه آن با پرورش دام‎ها و طیور و همچنین کشاورزی، نه تنها به ایجاد اشتغال در جامعه کمک کرده بلکه برای اقتصاد کشور و تولید داخلی نیز موثر بوده است.

یکی از کارآفرینانی خاشی که 50 سال سن دارد گفت: ایجاد کار در جامعه نیازمند فکر و ایده‌پردازی است، اما در این میان حمایت مسئولان از کارآفرینان، موضوعی است که نباید از آن غفلت شود.

وی در ادامه ابراز داشت: از مسئولان امر می‌خواهم زمینه‌ای را مهیا کنند تا بتوانم این مجتمع چندمنظوره را گسترش داده و افراد بیشتری را مشغول کار کنم.

این کارآفرین موفق شهرستان خاش تصریح کرد: خواستن توانستن است و من با هدف بالا بردن راندمان تولید و استفاده صحیح از منابع آبی و کاهش هزینه‎ها توانسته‎ام به نحو احسنت از زمین‎های کشاورزی و زراعی خودم استفاده کرده و مجتمع چند منظوره کشاورزی و دام پروری را در منطقه قادرآباد پشتکوه ایجاد کنم.

وی با اشاره به اینکه این مجتمع با سرمایه تخصصی و تسهیلات بانکی 500 میلیون ریال  ایجاد شده است متذکر شد: در این مجتمع اقدام به پرورش انواع دام از جمله شتر، گوسفند، گوساله و انواع مرغ محلی، مرغابی، اردک، شتر مرغ و بوقلمون کرده و زمینه اشتغال بیش از 15 نفر را در این مجتمع را فراهم کرده‌ام.

وی جهاد کشاورزی شهرستان خاش را یار و مددکار خود دانست و اذعان داشت: با حمایت و نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی این شهرستان 30 هکتار از اراضی باغات خود را به سیستم آبیاری نوین بارانی و قطره‎ای مجهز کرده‌ام.

امیدواریم با حمایت مسئولان از کارآفرینان، شاهد رونق فضای کسب و کار در تمامی زمینه‌ها باشیم.

انتهای پیام/75004/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول