اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار ویژه خارگ:

فلات قاره خارگ یک شرکت آلاینده محسوب می‌شود

بخشدار ویژه خارگ گفت: با توجه به آلایندگی‌های شرکت فلات قاره خارگ، این شرکت در ردیف شرکت‌های آلاینده قرار می‌گیرد و باید موارد آلاینده را رفع کند.

فلات قاره خارگ یک شرکت آلاینده محسوب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علی قاسمی صبح امروز در جمع مسئولان خارگ اظهار کرد: پیت مرکزی، پیت غربی و دکل 117 فرات قاره عمده آلودگی‌های منطقه را رقم زده‌اند و علاوه بر آن 60 هکتار زمین در سال‌های گذشته در اختیار ان جی ال قرار گرفت که 5500 درخت در آن از بین رفت و عملیات عمومی زمینی را برای کاشت درخت به فلات قاره واگذار کرد اما این شرکت اقدام به ساخت انبار آهن آلات در آن نمود و با توجه به گزارشات مکتوب در یک سال گذشته شرکت فلات قاره خارگ هیچگونه اقدامی در راستای حفظ محیط زیست انجام نداده است.

وی خاطرنشان کرد: راهیابی آلودگی‌های نفتی فلات قاره به آب‌های زیرزمینی نیز از خطراتی است که این آب‌ها را تهدید می‌کند و خطری برای مردم و خارگ محسوب می‌شود و لذا ما این شرکت را جزء شرکت‌های آلاینده معرفی خواهیم کرد تا مادامی که برای رفع این مشکلات و آلودگی‌ها اقدام اساسی صورت بگیرد.

بخشدار ویژه خارگ اشاره کرد: دستگاه‌های امحاء زباله بیمارستان‌ها نیز حتماً باید اتوکلاو باشد و دستگاه‌های دیگر مورد قبول واقع نخواهد شد چراکه بویلرها کارایی چندانی نخواهند داشت و در سال‌های آینده خود مشکل ساز خواهند شد و همچنین حمل زباله‌های منازل نیز باید با ماشین‌های مخصوص حمل زباله و به صورت کاملاً بهداشتی و در کیسه‌های دربسته انجام گیرد.

رئیس شورای تامین خارگ افزود: اداره بندر و دریانوردی خارگ نیز باید زباله‌های شناورهای خارجی را جمع آوری و به خارج از جزیره انتقال دهد و مشاهده شده است که آن‌ها زباله‌های خود را در مخازن شهری رها می‌کنند که این مورد نیز اصولی نیست و به همین لحاظ این اداره نیز جزء شرکت‌های آلاینده قرار خواهد گرفت تا مادامی که برای رفع مشکلات زیست محیطی اقدام کند.

وی عنوان کرد: فاضلاب‌های شهری نباید به دریا سرازیر شود و این همواره یکی از معضلات ما در این زمینه محسوب می‌شود و این وظیفه شهرداری است که آن را کنترل کند و فرصتی در این زمینه داده می‌شود و در آینده هرگونه توجیه قابل قبول نخواهد بود و هزینه این آلایندگی‌ها نیز باید از طریق استان پیگیری شود و در اختیار شهرداری قرار بگیرد.

قاسمی تصریح کرد: برای مقابله با انباشت زباله به جهت مشکلات عدم فضای کافی و اینکه دفن زباله در جزیره‌های خلیج فارس ممنوع است، این مسئله از طریق هماهنگی با فرمانداری‌های بوشهر و گناوه برای دفن زباله کشتی‌ها پیگیری خواهد شد و مهلتی 3 ماهه به اداره بندر در این خصوص داده خواهد شد.

انتهای پیام/66006/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول