اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ خبر داد

تجهیز آزمایشگاه تخصصی نفت در دانشگاه آزاد خارگ

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ از تجهیز آزمایشگاه تخصصی نفت در این دانشگاه خبر داد.

تجهیز آزمایشگاه تخصصی نفت در دانشگاه آزاد خارگ

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسین فیاض‌بخش صبح امروز در دیدار با اعضای شورای شهر خارگ اظهار کرد: شوراها در یک دوره 4 ساله نماینده مردم محسوب می‌شوند و چون با رای مستقیم آن‌ها انتخاب شده‌اند، باید پیگیر مطالبات مردم نیز باشند و ما نیز در این راستا در خدمت این عزیزان هستیم، هر چند با برداشت اشتباهی که جامعه از شوراها دارد، آن را معطوف به وظایفی در حیطه شهرداری می‌داند در حالی که شوراها به عنوان مجلس کوچک در هر ناحیه و بخش مطرح است.

وی تصریح کرد: ما از شما دعوت به عمل آورده‌ایم تا به عنوان نمایندگان مردم در جریان فعالیت‌ها، اهداف، برنامه‌های توسعه‌ای و مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی خارگ قرار بگیرید، دانشگاهی که با هزینه شهریه همین مردم می‌چرخد و باید بگوییم که در دانشگاه‌های آزاد، پول هر دانشگاه هزینه خود آن دانشگاه می‌شود و از آن خارج نمی‌شود و به همین لحاظ اهمیت ویژه‌ای دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ عنوان کرد: از لحاظ تخفیف بودجه ما تنها قادر خواهیم بود درصدی از شهریه را مورد تخفیف قرار دهیم و این با توجه به شرایط هر دانشجو در موارد ویژه متغیر خواهد بود و دانشگاه‌های سراسر کشور به واسطه پشتوانه دولت اداره می‌شوند اما دانشگاه آزاد با این امکانات بدون پشتوانه دولتی اداره می‌شود و لذا ساخت چنین دانشگاهی با این امکانات آسان نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از کارهای تکمیلی ساختمان جدید در زمان ما صورت گرفته و بسیاری از مشکلات موجود را سروسامان بخشیدیم و آن‌ها را رفع کردیم و مشکلات آب و برق دانشگاه که همواره یکی از مشکلات خاص محسوب می‌شده است را پیگیری کردیم و در این میان آب ورودی به ما دو برابر شده است اما همچنان نیازمند نگاه ویژه مسئولان در این زمینه هستیم و برای برق نیز با عملیات عمومی و شرکت‌های نفتی و تمام مسئولان رایزنی کرده‌ایم.

فیاض‌بخش افزود: بر اساس مصوبات گذشته و زمان تاسیس این دانشگاه باید بسیاری از امکانات رفاهی به صورت رایگان در اختیار دانشجویان قرار بگیرد اما امروز می‌بینیم که عملاً این اجرا نمی‌شود و کار را کمی مشکل کرده است.

وی تصریح کرد: سه رشته را برای تایید و اضافه کردن به رشته‌های مهندسی دانشگاه درخواست داده‌ایم که منتظر تایید آن هستیم اما باید بگویم که از 12 نفر هیئت علمی ما تنها یک نفر بومی است و بقیه پروازی هستند، در حالی که اگر حضور داشتند قطعاً موثرتر واقع می‌شدند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ عنوان کرد: هزینه‌های بسیاری را صرف تکمیل ساختمان جدید کردیم و در همین راستا 130 میلیون تومان را به تجهیز آزمایشگاه نفت اختصاص دادیم و 30 میلیون را نیز برای تعمیر خوابگاه دانشجویان هزینه و سعی کردیم در راستای توسعه فرهنگی و مذهبی نیز گام‌های موثری برداریم و در همین راستا واحد فرهنگ دانشگاه را با حضور یک روحانی راه‌اندازی کردیم و نخستین سمینار تخصصی و همچنین نخستین همایش استقبال از دانشجویان جدیدالورود را برگزار کردیم.

وی به ایجاد تعامل در محیطی برادرانه با دانشجویان تاکید کرد و گفت: ما آن‌ها را مثل فرزندان خود می‌پنداریم و در راستای تعامل بهتر با آن‌ها گام برداشتیم و با حضور در خوابگاه آنان در ابتدای سال تحصیلی، خواسته‌های آنان را در فضایی صمیمانه شنیدیم و برای رفع آن اقدام کردیم و بهبود سطح کیفی غذا و رفع نواقص موجود در خوابگاه‌ها، تجهیز آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و کتابخانه‌ها از جمله این موارد بود و خواسته‌های علمی و مذهبی خود را نیز با آن‌ها در میان گذاشتیم.

فیاض‌بخش ادامه داد: ما سطح علمی را نیز با حضور اساتید مجرب بهبود بخشیده‌ایم اما معتقدیم هنوز جای کار دارد و در راستای کنترل ناهنجاری‌ها نیز تلاش کرده‌ایم و باید به این نکته نیز اذعان داشت که تعداد زیادی از دانشگاه‌های آزاد کشور زیانده شده‌اند اما به لطف خدا ما این مشکل را نداریم و از این پس به فکر توسعه رشته‌ها و افزایش اساتید مجرب خواهیم بود.

انتهای پیام/66006/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول