اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای اسلامی شهر خارگ:

افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد به ارتقای صنعت در خارگ کمک می‌کند

نایب رئیس شورای اسلامی شهر خارگ گفت: افزایش تعداد رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد، به ارتقای صنعت در خارگ کمک خواهد کرد.

افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد به ارتقای صنعت در خارگ کمک می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مهدی باقری صبح امروز در دیدار با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ اظهار کرد: بنده با توجه به اینکه از سویی نماینده مردم در شورای شهر و از طرفی عضو کوچکی از مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ هستم، اشراف کاملی به مسائل در این زمینه دارم و معتقدم تلاش‌هایی که در این زمینه صورت گرفته بسیار خوب بوده است.

وی افزود: این دانشگاه رشته‌های مهندسی فنی خوبی ارائه کرده است اما با توجه به اینکه نیاز به برخی از رشته‌ها در صنایع خارگ بیشتر دیده می‌‌شود، باید پیگیر ارتقای رشته‌های فنی مانند برق، الکترونیک، مکانیک و کامپیوتر نیز بود و شرایط برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر از کارشناسی نیز فراهم شود.

باقری عنوان داشت: تجهیز و ایجاد کارگاه‌های علمی و فنی و آزمایشگاه‌های اختصاصی، دانشجویان را به لحاظ فنی تقویت خواهد کرد تا در آینده در صنعت کشور مفیدتر واقع شوند و اگر شرایط کاملاً فراهم نیست نیز می‌تواند شرایط حداقلی را برای راه‌اندازی این کارگاه‌ها فراهم کنند و در رشته‌های فنی نیز می‌توان بسیاری از نیازها را از طریق تعامل با مراکز فنی و حرفه‌ای برطرف کرد.

وی تصریح کرد: محوطه‌سازی دانشگاه به عنوان یکی از نیازهای اساسی دانشگاه محسوب می‌شد که در این زمینه برنامه‌های خوبی اجرا شد و در زمینه اقدامات فرهنگی و ارتقای سطح دینی دانشجویان نیز شاهد هستیم که توجه خاصی صورت گرفته و از این بابت جای تقدیر دارد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر خارگ خاطرنشان کرد: ارتقای سطحی علمی و ایجاد زمینه فراهم آوردن رشته‌های جدید در مقاطع کارشناسی ارشد به بالاتر نیز یکی از موارد مهمی است که باید به آن توجه شود تا شرایط ادامه تحصیل برای دانشجویان در خود جزیره فراهم شود.

وی با تاکید بر به‌کارگیری نیروهای بومی اذعان کرد: استخدام نیروهای بومی از چندین جهت حائز اهمیت خواهد بود و علاوه بر کاهش هزینه‌های پرواز، اسکان، غذا و دیگر موارد، به رشد برطرف کردن پاره‌ای از مشکلات کمبود شغل نیز کمک خواهد کرد.

بهروز خواجه یکی از اعضای شورای اسلامی شهر خارگ نیز اظهار کرد: خوشحالیم از اینکه کارهای بسیار خوبی صورت گرفته اما امیدوارم علاوه بر توسعه کمی رشته‌ها، توسعه کیفی نیز صورت گیرد تا سطح علمی دانشجویان این دانشگاه که شاید در قیاس با دانشگاه‌ها تراز اول کشور پایین‌تر بوده و نمود آن را به‌طور واضح در مقایسه اعضای بومی و پروازی هیئت علمی دانشگاه شاهد هستیم افزایش یابد. 

وی اضافه کرد: ما نیز در حد توان خود به اعضای این دانشگاه در راستای ارتقای سطح کیفی کمک خواهیم کرد و امیدوارم علاوه بر ارائه رشته‌های کارشناسی ارشد در زمینه‌های فنی، در زمینه‌های عمومی مثل مدیریت نیز شاهد حضور دانشجویان باشیم و این نیاز دیده می‌شود و با توجه به عمومیت داشتن این رشته‌ها، از لحاظ درآمدزایی نیز برای خود دانشگاه قطعاً مفید واقع خواهد شد. 

انتهای پیام/66006/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول