اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

آمادگی مردم زنجان برای برگزاری جشن‌های دهه فجر

مردم زنجان همزمان با سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی خود را برای برگزاری جشن‌های دهه فجر انقلاب آماده می‌کنند.

آمادگی مردم زنجان برای برگزاری جشن‌های دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی جشن‌های دهه فجر در شهر های استان زنجان برگزار می‌شود.

برگزاری جشن‌های دهه فجر در بین مردم ولایی و شهید پرور و همیشه در صحنه زنجان همواره از اهمیت خاصی برخوردار است و امروز مردم زنجان در حالی به استقبال دهه فجر انقلاب اسلامی می‌روند که در دهه چهارم انقلاب همچنان پایبند به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند.

تجدید پیمان با شهدا و امام شهدا از مراسم‌های زنجانی‌ها است که هر ساله با حضور مردم و مسئولان در نخستین روز دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود و مردم برای ادای دین به شهدای شامخ و امام خمینی (ره) به عنوان بینانگذار نظام اسلامی در مزار شهدا حضور می‌یابند.

آذین‌بندی و چراغانی کوچه و بازار از سنت‌هایی است که مردم زنجان برای گرامیداشت این دهه در روزهای نخست بهمن‌ماه به صورت خودجوش انجام می‌دهند.

تزئین و آذین‌بندی مساجد و معابر و پخش نقل و شیرینی در آغاز دهه فجر از دیگر برنامه‌های خودجوش زنجانی‌ها محسوب می‌شود.

مردم استان زنجان در طول 35 سال گذشته همواره در صحنه‌های دفاع از نظام اسلامی حضور گسترده‌ای داشته و آمار حضورشان در انتخابات و صحنه‌های دفاع از ارزش‌های اسلامی بر سایر استان‌ها می‌چربد.

* برگزاری جشن‌های بزرگ انقلاب در زنجان

مردم ولایی پایتخت شور و شعور حسینی امروز نیز خود را برای برگزاری جشن‌های بزرگ انقلاب آماده می‌کنند.

همچنین همزمان با نوزدهمین روز از بهمن ماه سال جاری جشن بزرگ انقلاب به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در فرهنگسرای امام خمینی زنجان برای بانوان برگزار می‌شود.

این جشن بزرگ انقلاب با حضور بانوان زنجانی،همزمان با برگزاری جشن‌های انقلاب اسلامی در ایران برگزار خواهد شد.

گفتنی است، حضور همه جانبه مردم زنجان در جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی نشان‌ دهنده مردمی بودن برنامه‌های این دهه در زنجان است.

همواره جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی در زنجان مردمی برگزار می‌شود و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز این جشن‌ها هرچه باشکوهتر برگزار شود.

به منظور آشنایی نسل جدید با دستاوردهای انقلاب در عرصه‌های علمی، فرهنگی و نقش و جایگاه تعیین‌کننده ایران در منطقه و جهان نیز محوریت برنامه‌های دهه فجر در زنجان است.

* ضرورت تبیین اهداف انقلاب اسلامی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز دهه فجر را فرصت مطلوبی برای بیان اهداف و ارزش‌های دهه مبارک فجر می‌داند و معتقد است، در این ایام باید تلاش شود دستاوردهای انقلاب اسلامی به خوبی به نسل جوان تبیین شود.

سید سعید حسینی شعار امسال دهه‌ فجر را "پیشرفت عدالت در سایه حماسه سیاسی و اقتصادی" عنوان کرد و گفت: جلسات مختلفی به منظور هماهنگی برنامه‌هایی دهه فجر در زنجان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه بسترهای لازم برای برگزاری جشن‌های انقلاب در زنجان فراهم شده است، خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی اهداف پیروزی انقلاب اسلامی از مهم‌ترین اهداف برنامه‌های دهه فجر در زنجان است.

این مسئول از سخنرانی سرلشکر سید رحیم صفوی به عنوان مشاور عالی مقام معظم رهبری در زنجان همزمان با 22 بهمن در زنجان خبر داد و گفت: تبیین اهداف انقلاب اسلامی مهم‌ترین موضوع سخنرانی در زنجان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه مسیرهای راهپیمایی روز 22 بهمن در زنجان مشخص شده است، افزود: محدودیت‌هایی نیز برای حضور گسترده مردم در راهپیمایی در برخی خیابان‌ها در این روز اعمال می‌شود.

گفتنی است مردم زنجان همچون سال‌های گذشته با برپایی جشن‌های انقلاب به استقبال دهه فجر رفته و در برنامه‌های این دهه به صورت خودجوش شرکت می‌کنند.

امسال نیز مردم زنجان آماده‌اند در راهپیمایی 22 بهمن حضور گسترده‌ای داشته و با مشت‌های گره کرده به توطئه‌های دشمنان در قبال ایران پاسخ دهند.

انتهای پیام/73003/ن40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول