اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

خواسته شوراها مبنی بر پرداخت عوارض آلایندگی تاسیسات نفت و گاز بحق است

استاندار بوشهر گفت: خواسته‌های شوراهای اسلامی شهرها مبنی بر پرداخت عوارض آلایندگی تاسیسات نفتی و گازی کاملا بجاست و این شرکت‌ها باید عوارض آلایندگی به شهرها را پرداخت کنند.

خواسته شوراها مبنی بر پرداخت عوارض آلایندگی تاسیسات نفت و گاز بحق است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مصطفی سالاری صبح امروز در نشست با اعضای شوراهای اسلامی شهرستان دشتستان با اشاره به جایگاه و موقعیت شهرستان دشتستان در توسعه و پیشرفت استان بوشهر اظهار داشت: شهرستان دشتستان به عنوان بزرگ‌ترین شهرستان استان بوشهر نقش مهمی در توسعه استان در عرصه‌های مختلف دارد.

وی بیان کرد: کشاورزی یکی از ظرفیت‌های مهم شهرستان دشتستان است و باید نهایت استفاده را از این ظرفیت ببریم.

سالاری با تاکید بر تعامل و همدلی شوراها در رفع مسائل و مشکلات شهری دشتستان تصریح کرد: تعامل شورا و شهرداری و همت این دو نهاد می‌تواند مشکلات را در زمان کم حل کند و همین امر رضایتمندی مردم را به دنبال خواهد داشت.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه اعتبارات دولتی برای شهرداری‌ها کافی نیست، خاطرنشان کرد: با این وضعیت شورا و شهرداری باید به دنبال درآمد پایدار برای شهرداری ها باشند تا بتوانند طرح‌ها و پروژه‌ها را سریع‌تر به نتیجه برسانند.

سالاری بر جذب سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی توسط شورا و شهرداری‌های دشتستان تاکید کرد و بیان داشت: هر چند اعتباراتی از سوی استان به شهرداری‌ها اختصاص می‌یابد اما شهرداری‌ها نیز باید زمینه برای جذب اعتبارات بیشتر را فراهم کنند.

سالاری تصریح کرد: بخشی از مشکلات مردم از طریق شوراهای اسلامی و بخشی هم با انتقال به مسئولان مرتفع می‌شود که این جایگاه مهم شما شوراهای اسلامی در برطرف کردن مشکلات مردم می‌رساند.

وی از آغاز اجرای سد دالکی در هفته جاری خبر داد و گفت: تلاش‌های بسیار زیادی در این راستا صورت گرفته است و عملیات اجرایی این سد پنجشنبه هفته جاری با سرمایه گذاری 810 میلیارد ریال آغاز می‌شود.

استاندار بوشهر به قانون جدید تقسیمات کشوری اشاره کرد و گفت: قانون تقسیمات کشوری به صورت لایحه به دولت ارائه شده است و باید به مجلس برود و تا زمان نهایی شدن این قانون، دولت بنا ندارد تغییری در تقسیمات کشوری بدهد.

سالاری با بیان اینکه عوارض آلایندگی شهرهای مجاور تاسیسات نفتی و گازی باید پرداخت شود، تصریح کرد:  خواسته‌های شوراهای اسلامی شهرها منطقی است و ما نیز حمایت‌های لازم را برای وصول این حق می‌کنیم و باید همه موارد مربوط به آلایندگی‌های شهرها فهرست شود تا رسیدگی شود.

انتهای پیام/66006/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول