اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دبیرستان 40 شهید آمل

زنگ بزرگداشت سی و دومین سالگرد حماسه 6 بهمن نواخته شد

زنگ سی و دومین سالگرد حماسه اسلامی سال 60 آمل در دبیرستان 40 شهید این شهر نواخته شد.

زنگ بزرگداشت سی و دومین سالگرد حماسه 6 بهمن نواخته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، رئیس اداره آموزش و پرورش آمل صبح امروز در نواخته شدن زنگ حماسه اسلامی سال 60 آمل با بیان اینکه آمل دارای 144 شهید دانش‌آموز و 13 شهید فرهنگی است، اظهار داشت: شهیدان سقا علیزاده و طاهره هاشمی از شهدای دانش‌آموز سال 60 هستند.

حمید محمدنسب با اشاره به اینکه آمل شهری با قدمت تاریخی هفت هزار ساله است، افزود: شمار علمای این شهر از حساب خارج است و امروز دو علامه بزرگ این شهر در عالم تشیع می‌درخشند.

وی با تاکید بر اینکه یک دبیرستان در آمل به نام چهل شهید نامگذاری شده است، گفت: هنرستان‌های آمل در هفت سال گذشته رتبه‌های برتر علمی را به خود اختصاص داده‌اند و دست‌ساخته‌های آنان در منطقه بی‌نظیر است.

این مسئول با اعلام اینکه طلای المپیادهای علمی متعلق به آمل است و این شهر جایگاه بالایی در علم و فقاهت دارد، تصریح کرد: با این شرایط عده‌ای منافق و کمونیست فکر می‌کردند بتوانند یک روزه آمل را به تصرف خود در آورند.

وی با اشاره به اینکه مردم آمل همواره به سلاح ایمان و شهادت مسلح بودند، یادآور شد: این مردم ظریف چند ساعت اثری از متجاوزان باقی نگذاشتند.

مدیر آموزش و پرورش آمل با بیان اینکه یک پیرمرد آملی در شش بهمن کیسه‌های شن به دوش می‌کشید و عقب عقب خود را به دشمن نزدیک می‌کرد، ادامه داد: این نوع دفاع در هیچ آکادمی نظامی آموزش داده نمی‌شود و مردم آمل نیز نظامی نبودند که اصول جنگی بدانند پس بهترین سلاح آنها ایمان بود که توانستند در برابر متجاوزانی ملبس به لباس خودی‌ها ایستادگی کنند.

 انتهای‌پیام/86011/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول