اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیام آیت‌الله جوادی آملی:

مسئولان با مدیریت صحیح آرامش جامعه را حفظ کنند

مفسر کبیر قرآن و مرجع تقلید عالم تشیع گفت: وظیفه مسئولان در برابر خون شهدا این است که خون شهدا را حفظ کرده و با مدیریت صحیح آرامش و استقلال جامعه را حفظ کنند.

مسئولان با مدیریت صحیح آرامش جامعه را حفظ کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، آیین گرامیداشت یاد و خاطره 40 شهید حماسه اسلامی ششم بهمن‌ماه سال 60 شهر هزار سنگر آمل امشب با حضور پرشور مردان و زنان آملی و مسئولان ارشد کشوری و استانی با پخش پیام تصویری آیت‌الله عبدالله جوادی آملی مفسر کبیر قرآن و مرجع تقلید عالم تشیع در مصلای بزرگ قدس آغاز شد.

آیت‌الله جوادی آملی در پیام خود با بزرگداشت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ششم بهمن ماه 60 و سپاسگزاری از خانواده شهدا و رزمندگان از مسئولان برگزارکننده این مراسم بزرگ، عرفانی و معنوی قدرشناسی کرد.

وی ابراز داشت: از ذات حق‌تعالی مسئلت دارم روح پرفتوح امام، شهدا و شهدای ششم بهمن سال 60 آمل را با شهدای کربلا و سالار شهیدان محشور کند و به خانواده‌شان نیز اجر و صبر عنایت فرماید.

آیت‌الله جوادی آملی با اعلام بهره‌گیری از فرهنگ شهید و شهادت بیان داشت: شهدا کاری کردند که خداوند آنها را به درجه عظیمی نائل کرده و در سوره توبه نیز به این مسئله اشاره شده است.

مفسر کبیر قرآن کریم با تاکید اینکه شهدا در راه شهادت با خداوند وارد معامله شدند، گفت: معامله‌ای که در آن فروشنده مشخص، خریدار مشخص، نوع کالا مشخص، ارزش و قیمت مشخص و شاهد هم مشخص است و همه امور یک معامله در آن تبیین شده است.

مرجع بزرگ تقلید عالم تشیع گفت: در این معامله خداوند خریدار است، شهدا فروشنده‌اند، کالا بذل جان بوده و بها بهشت برین است که در آن سند نیز کتاب الهی است.

آیت‌الله جوادی آملی در مورد پاسداری از خون شهدا یادآور شد: هر وقت اسلام و کشور اسلامی ما در خطر شدیدی قرار گرفت در آن برهه اثر شهادت و ارزش خون‌ها بیشتر و خانواده معزز و معظم شهدا گرامی‌تر هستند.

وی با اشاره به حماسه ششم بهمن ماه 1360 در شهرستان هزار سنگر آمل تصریح کرد: نیروهای اجنبی و کمونیست‌ها ماه‌ها تلاش و کوشش داشتند تا جنگل و آمل را هدف گرفتند و همه عزیزانی که شربت شهادت نوشیدند و مردم که از هر نقطه حرکت کردند و دست به کار بزرگی زده و بنیان‌شان را از بین برند، هم‌اکنون نیز باید همان روحیه حفظ شود.

این عالم بزرگ علوم حوزوی متذکر شد: انسان فرمان خداوند را می‌برد، اوامر او را اطاعت می‌کند و به سود خود قدم برمی‌دارد زیرا خداوند سبحان و غنی مطلق است و نیازی به این‌ها ندارد.

آیت‌الله جوادی آملی در تشریح مردم و مسئولان در قبال خون شهدا اذعان داشت: وظیفه ما و مسئولان در برابر خون شهدا و تلاش آزادگان و رزمندگان راه این است که ره‌آوردشان را به هر طریقی حفظ کنند، استقلال و مدیریت صحیح را به عنوان خون بها حفظ کنند و با مدیریت صحیح آرامش و استقلال جامعه را حفظ کنند.

وی بیان داشت: عزیزانی که شربت شهادت نوشیدند همه صحنه‌های ما را می‌بینند و کاری کنیم که با موفقیت ما شاد و خوشحال شوند.

انتهای پیام/86012/ذ40/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول