اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان جنوبی خبر داد

مراجعه 14 هزار نفر به کتابخانه‌های عمومی نهبندان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی از مراجعه 14 هزار و 623 نفر از ابتدای سال جاری تاکنون به کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهبندان خبر داد.

مراجعه 14 هزار نفر به کتابخانه‌های عمومی نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، محمد قریب ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید اداره کتابخانه‌های عمومی نهبندان که در محل فرمانداری این شهرستان برگزاری شد، اظهار داشت: کتاب و کتابخوانی فرهنگی است که ارزش و جایگاه آن بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

وی با بیان‌که این فرهنگ از دوران کودکی باید در فرزندانمان اشاعه و تبیین شود، ادامه داد: والدین در کانون خانواده اگر به این فرهنگ مهم و ارزشمند اهتمام داشته باشند فرزندان نیز به اهمیت فرهنگ کتاب و مطالعه توجه می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی تصریح کرد: برای نهادینه‌سازی فرهنگ کتاب و مطالعه در جامعه باید تمامی دستگاه‌ها و مدیران در این زمینه تلاش و اهتمام داشته باشند.

قریب افزود: مدیران و برنامه‌سازان باید به طوری برنامه‌ و تصمیم‌سازی کنند که اوقات فراغت مردم به ویژه نسل جوان با کتاب و کتابخوانی سپری و پر شود.

وی با اشاره به این‌که مسئولان به ویژه مدیران فرهنگی نسبت به تبیین این فرهنگ در جامعه رسالت خطیری دارند، گفت: امروز 30 تا 40 درصد مردم کشورهای توسعه یافته عضو کتابخانه‌ها هستند ولی در کشور ما این شاخص پایین است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی اظهار کرد: 70 درصد مردم کشورهای توسعه‌یافته به نوعی در عرصه کتاب و کتابخوانی درگیر هستند که که این شاخص در کشور ما پایین است و باید تلاش کنیم تا مردم به ویژه جوانان و نوجوانان را وارد این عرصه کرده و از ظرفیت‌ها و استعدادهای آنان استفاده کنیم.

قریب با بیان این‌که سند چشم‌انداز 1404 و سند نهضت مطالعه مفید تدوین شده است، ادامه داد: با تلاش جهاد‌گونه و خرد جمعی باید اهداف این سند در سال 1404 محقق شود که یکی از اهداف این سند رسیدن اعضای کتابخانه‌ها به 35 درصد جمعیت هر شهرستان و استان محسوب می شود.

وی تاکید کرد: طبق سند 1404 باید سرانه کتاب به ازای هر نفر باید به چهار کتاب و سرانه زیربنای کتابخانه‌های عمومی نیز به ازای هر 100 نفر باید به میزان هشت متر مربع برسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی تعداد کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهبندان را 3 باب عنوان کرد و گفت: تعداد سه کتابخانه عمومی روستایی دیگر نیز در این شهرستان در حال احداث است که در این زمینه باید از کمک خیران استفاده شود.

قریب با اشاره به این‌که تعداد نسخه کتاب موجود در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان 52 هزار و 349 نسخه است، تصریح کرد: تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی نهبندان یک‌هزار و 342 نفر است

وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر‌ماه تعداد 14 هزار و 623 نفر به کتابخانه‌های عمومی نهبندان مراجعه کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون شهرداری نهبندان مبلغ 10 میلیون ریال و شهرداری شوسف مبلغ 3 میلیون ریال سهم نیم درصد شهرداری را به حساب کتابخانه‌های عمومی شهرستان واریز کردند.

در ادامه این مراسم از زحمات فاطمه کاظمی تقدیر و تشکر و مهدی راستگو به عنوان رئیس جدید اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهبندان معرفی شد.

انتهای پیام/69003/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول