اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی خبر داد

کسب رتبه نخست کشوری خراسان‌جنوبی در پوشش اخبار هفته کتاب

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه در یک ‌ماهه اخیر 321 خبر توسط ستاد خبری نهاد کتابخانه عمومی استان در رسانه‌ها منعکس شده است، گفت: خراسان جنوبی رتبه نخست کشوری را در این حوزه کسب کرده است.

کسب رتبه نخست کشوری خراسان‌جنوبی در پوشش اخبار هفته کتاب

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد قریب شب گذشته در جلسه کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید خراسان‌جنوبی با اشاره به فعالیت‌های هفته کتاب در خراسان جنوبی اظهار داشت: نهاد کتابخانه با تشکیل ستاد خبری از 13 آبان‌ تا 13 آذرماه نخستین گام را برای اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی از طریق خبر و رسانه برداشته است.

وی با بیان اینکه در این مدت 321 خبر توسط ستاد خبری نهاد کتابخانه عمومی استان در رسانه‌ها منعکس شده افزود: خراسان جنوبی با بیشترین خبر در سطح کشور رتبه نخست کشوری را در این حوزه کسب کرده است. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: در یک ماهه اخیر 78 خبر تلویزیونی و 109 خبر در رادیو انعکاس یافته و بر روی 150 دستگاه اتوبوس پوستر تبلیغاتی نصب شده است.

قریب با اشاره به دایر شدن 28 پایگاه اهدای کتاب ثابت و سیار در هفته کتاب، ابراز داشت: امسال همزمان با هفته کتاب علاوه بر این پایگاه‌های اهدای کتاب، 59 پایگاه اهدای کتاب ثابت در کتابخانه‌های عمومی، مدارس، دانشگاه‌ها و بقاع متبرکه دایر شد و بیش از 10 هزار جلد کتاب در سطح استان جمع‌آوری کردند.

وی ادامه داد:  همچنین امسال طرح جمع‌آوری کتاب از درب منازل با عنوان پیک اهدای کتاب با ارسال پیامک به سامانه 300072106 اجرا شد.

عضویت رایگان 5700 نفر در کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه به مناسبت هفته کتاب امسال دو باب کتابخانه در شهر مود و درح به بهره‌برداری رسید، عنوان کرد: امسال بیش از 5 هزار و 700 نفر در تاریخ 30 آبان‌ماه در کتابخانه‌های عمومی استان به طور رایگان عضو شدند.

قریب به رتبه نخست استان در راه‌اندازی ایستگاه مطالعه در کشور اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون 70 درصد از کتب به امانت رفته از ایستگاه‌های مطالعه استان برگشت داده شده است.

مشکل زمین برای احداث کتابخانه در بیرجند

وی در ارتباط با واگذاری زمین و فضای فیزیکی به کتابخانه‌ها متذکر شد: با پیگیری‌های انجام شده مشکل تأمین زمین کتابخانه برای سه روستا حل شده اما مشکل زمین برای کتابخانه در شهر بیرجند است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه در زیرکوه نیز مشکل زمین برای تأمین زمین کتابخانه وجود دارد، افزود: همچنین خوسف، نهبندان و سربیشه با بیشترین مشکل در بحث فضای فیزیکی مواجه هستند.

قریب با اشاره به اینکه راه‌اندازی سه کتابخانه سیار در دست اقدام است، گفت: با کمال تاسف راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار با کمبود منابع مالی مواجه است.

وی با بیان اینکه تفاهمنامه با استانداری برای ایجاد کتابخانه در روستاهای بالای یک‌هزار و 500 نفر منعقد شده، اذعان داشت: تعداد 24 روستا در استان شامل این تفاهم‌نامه می‌شوند.

انتهای پیام/69021/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول