اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی خبر داد

اهدای 8 هزار کتاب به پایگاه‌های اهدای کتاب خراسان جنوبی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی گفت: 8 هزار و 131 نسخه کتاب به پایگاه‌های اهدای کتاب استان اهدا شده است.

اهدای 8 هزار کتاب به پایگاه‌های اهدای کتاب خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد قریب صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال 22 پایگاه ثابت اهدای کتاب به منظور جمع‌آوری کتب اهدایی مردم خراسان جنوبی در شهرستان‌های این استان ایجاد و راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این پایگاه‌ها تمامی کتابخانه‌های عمومی سطح استان به عنوان یک پایگاه ثابت بودند که کار جمع‌آوری کتاب‌های اهدایی مردم را انجام می‌دادند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی افزود: علاوه بر این پایگاه‌ها نیز تمامی مدارس، امامزادگان و مساجد سطح استان آمادگی لازم را به منظور جمع‌آوری کتب مردم داشته‌اند.

قریب از اهدای 8 هزار و 131 نسخه کتاب به پایگاه‌های ثابت اهدای کتاب این استان توسط مردم خبر داد و گفت: شهرستان قاین با حدود 2 هزار کتاب اهدایی مقام نخست استان را در این زمینه دارد.

وی تصریح کرد: درمیان با یک‌هزار و 720 نسخه کتاب و بیرجند با یک‌هزار و 100 نسخه کتاب اهدایی شهرستان‌های بعدی استان در زمینه اهدای کتاب هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات حوزه کودک در کتابخانه‌های این استان اظهار کرد: هم‌اکنون 59 کتابخانه عمومی و نهادی در این استان فعال بوده که از این تعداد 47 کتابخانه نهادی و 12 کتابخانه مشارکتی است.

قریب با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از 622 هزار و 450 نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی این استان وجود دارد، افزود: از این تعداد 41 هزار و 541 نسخه کتاب کودک است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون بیش از 7.35 درصد کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی این استان کتب کودک هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کتابخانه‌های نهادی این استان دارای 34 هزار و 637 نسخه کتاب هستند، گفت: در کتابخانه‌های مشارکتی خراسان جنوبی نیز 6 هزار و 904 نسخه کتاب وجود دارد.

قریب تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از 49 هزار و 100 نفر در کتابخانه‌های عمومی این استان عضویت دارند که از این تعداد 12 هزار و 300 نفر کودک هستند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون 27 درصد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان کودکان هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: 21 بخش کودک در کتابخانه‌های عمومی این استان فعال است و به کودکان ارائه خدمت می‌کند.

انتهای پیام/69003/ز30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول