اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از آغاز سال جاری تاکنون صورت گرفت

نظارت بهداشتی بر 19 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در خراسان جنوبی

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: از آغاز سال جاری تاکنون دامپزشکی این استان بر 19 میلیون و 63 هزار قطعه جوجه‌ریزی نظارت بهداشتی داشته است.

نظارت بهداشتی بر 19 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد‌علی رضایی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مقاومت بدن جوجه یک‌روزه در برابر عوامل بیماری‌زا و ارگانیسم‌های خارجی پایین و ایمنی موجود اکتسابی و از راه بدن مادر است.

وی تصریح کرد: نظارت بهداشتی در اوایل طول دوره پرورش از حساسیت‌های ویژه‌ای برخوردار است.

فعالیت 718 واحد پرورش مرغ در خراسان جنوبی

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی تعداد واحدهای پرورش مرغ در خراسان جنوبی را 718 واحد عنوان و اضافه کرد: در هر دوره پرورشی که از نظر زمانی در حدود دو ماه به طول می‌انجامد حدود 250 واحد پرورشی مرغ گوشتی فعال است.

رضایی از جوجه‌ریزی 19 میلیون و 63 هزار قطعه از ابتدای سال جاری تاکنون در واحدهای مرغداری خراسان جنوبی خبر داد و افزود: ارتقای توانمندی‌های فنی دامپزشکی و پیشرفت فناوری‌های علمی از عوامل موثر در بهبود شاخص‌های تولید در بخش طیور است.

وی حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در حوزه پرورش طیور را لازم دانست و گفت: با توجه به پتانسیل‌های موجود و سرمایه‌گذاری مطلوب بخش دولتی و خصوصی در خراسان جنوبی کمبودی در زمینه پرورش و عرضه گوشت سفید مشاهده نمی‌شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: این امر به گونه‌ای بوده که این فرآورده‌های دامی تولید شده در خراسان جنوبی به سایر استان‌های کشور و خارج از کشور صادر می‌شود.

انتهای پیام/22481/غ20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول