اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان عنوان کرد

ارائه بیمه پایه و بیمه مکمل به معلولان حسی سازمان بهزیستی

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: ارائه خدمات حمایتی و اجتماعی از قبیل بیمه پایه و بیمه مکمل از جمله خدماتی است که سازمان بهزیستی به معلولان حسی ارائه می‌کند.

ارائه بیمه پایه و بیمه مکمل به معلولان حسی سازمان بهزیستی

محمد‌رضا سروانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: کم‌شنوایی یکی از شایع‌ترین اختلالات مادرزادی است که بدون هیچ‌گونه علائم ظاهری خود را نمایان می‌کند و تشخیص آن در بدو تولد به صورت معمول غیر ممکن است.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان افزود: سازمان بهزیستی در راستای پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از این اختلال اقدام به غربالگری شنوایی در بدو تولد کرده است.

این مسئول اذعان داشت: تشخیص عارضه کم‌شنوایی ممکن است تا سن پنج سالگی به تاخیر بیافتد و این سهل‌انگاری به قابلیت‌های درک گفتار و زبان آسیبی جبران‌ناپذیر وارد خواهد کرد و این‌گونه آسیب‌ها موجب بروز مشکلات تحصیلی، ارتباطی، اجتماعی و شغلی را در آینده برای شخص خواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: از آنجایی که سن تشخیص کم‌شنوایی قبل از سن سه ماهگی است و خدمات درمانی و توانبخشی آن از 6 ماهگی آغاز می‌شود سازمان بهزیستی با استقرار واحدهای غربالگری شنوایی در بیمارستان‌ها و زایشگاه‌ها اقدام به سنجش شنوایی نوزادان تازه متولد شده و انجام آزمایش OAE می‌نماید و مستقیما حلزون گوش داخلی را بررسی می‌کنند.

سراوانی گفت: درحال حاضر تیم‌های غربالگری شنوایی این سازمان با مشارکت بخش خصوصی در بیمارستان‌های شهرستان‌های زاهدان، زابل، ایرانشهر، نیکشهر و زهک و در آینده در چابهار مستقر هستند و خانواده‌ها در بدو تولد نوزاد می‌توانند تست شنوایی سنجی را انجام دهند.

وی ادامه داد: بعد از انجام آزمایش، در صورت تشخیص اختلال شنوایی مراتب برای اقدام‌های پیشگیرانه به پزشک متخصص ارجاع داده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در خانواده‌های کم‌درآمد از طریق معاونت توانبخشی این سازمان و با ارجاع به مراکز درمانی تخصصی طرف قرارداد بهزیستی کشور در شهرهای تهران، مشهد، شیراز و اصفهان بیش از 80 درصد هزینه عمل کاشت حلزون پرداخت می‌شود.

وی با تاکید بر این مساله که خدمات سازمان بهزیستی تنها کمک‌های مالی مستمر نیست، اذعان داشت: معاونت توانبخشی بهزیستی در مراکز توانبخشی ناشنوایان خدمات آموزشی برای افزایش توانمندی معلولان ناشنوا را از طریق تربیت شنیداری، گفتار درمانی، ارتقای مهارت‌های گفتاری و شنوایی و زبان اشاره فراهم می‌آورد.

این مسئول تاکید کرد: پرداخت کمک هزینه تحصیلی و دانشجویی، آموزش برنامه‌های توانبخشی شنوایی به خانواده‌های دارای کودک کم‌شنوا به منظور کسب استقلال نسبی فرد معلول و خانواده وی، ارائه خدمات حمایتی و اجتماعی از قبیل بیمه پایه و بیمه مکمل از جمله خدماتی است که سازمان بهزیستی به معلولان حسی ارائه می‌کند.

انتهای پیام/75004/ط30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول