اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با فارس:

ژنو 2 بدون حضور ایران محکوم به شکست است

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: ژنو دو بدون حضور ایران محکوم به شکست است.

ژنو 2 بدون حضور ایران محکوم به شکست است

محمدنبی حبیبی در حاشیه بهره‌برداری از بقعه ناصرالحق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در آمل درباره کنفرانس ژنو دو و نتایج آن بدون حضور ایران اظهار داشت: معتقدم منافعی که عده‌ای از شرکت‌کنندگان در کنفرانس ژنو دو برای اصول آن منافع شرکت کردند با منافع اصل کشور سوریه و مردم آن در تضاد قرار دارد.

ژنو دو میدان جنگ است

وی بیان داشت: با توجه به اینکه دشمنان هم ضرورت دارد کنار هم بنشینند و تبادل نظر کنند، کنفرانس ژنو دو را یک محل جنگ احساس می‌کنم.

این فعال سیاسی تاکید داشت: کسانی که منافعشان در سرنگونی حکومت سوریه و پایمال کردن حقوق مردم سوریه است در یک طرف و کسانی که برای تداوم پیشرفت ملت سوریه و پشتیبانی از حکومت قانونی سوریه در این کنفرانس شرکت می‌کنند در مقابل هم قرار دارند.

به نتیجه رسیدن ژنو دو بدون ایران غیرممکن است

وی با اعلام اینکه به نتیجه رسیدن ژنو دو را بدون حضور ایران غیرممکن می‌دانم، افزود: آنها برای شکست مقاومت جنگ را در داخل سوریه شروع کردند و باید گفت چون اقدامات تروریستی و نظامی، آنها تا به حال به اهدافی که داشتند نزدیک نشده است خود را ناچار به مذاکره می‌بینند.

تشکیل ژنو دو از روی ناچاری بود

وی یادآور شد: مدتی پیش اوباما و رئیس جمهور فرانسه روز حمله نظامی به سوریه را مشخص و وقتی احساس کردند سوریه پشتیبانی مردم و بین‌الملل را دارد از آن روز به ناچار صرف نظر کردند و چون کار نظامی را بی‌فایده تلقی کردند حاضر شدند پشت میز مذاکره قرار بگیرند.

حبیبی تصریح کرد: نشستن پشت میز مذاکره از سوی ناچاری است و هیچ دستاوردی برای ملت سوریه ندارد زیرا شرکت‌کنندگان در آن ابایی برای درهم شکستن مقاومت از طرف خودشان ندارند.

وی در پایان تاکید کرد: کنفرانسی که بدون حضور موثر ملت سوریه و پشتیبانان سوریه تشکیل شود شکست آن حتمی است.

انتهای پیام/86011/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول