اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فلاحت‌پیشه در گفت‌و‌گو با فارس:

حذف ایران در ژنو 2 کنار گذاشتن دیپلماسی است/ عدم دعوت ایران یعنی عدم توفیق ژنو 2

کارشناس مسائل بین‌المللی گفت: حذف ایران در ژنو 2 کنار گذاشتن دیپلماسی است.

حذف ایران در ژنو 2 کنار گذاشتن دیپلماسی است/ عدم دعوت ایران یعنی عدم توفیق ژنو 2

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: مذاکرات ژنو 2 تقابل دیپلماسی و خشونت است و اوج آن در سوریه نمود پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه ایران به ‌دنبال اجرای طرح چهار گامی در سوریه است، آتش‌بس، شروع مذاکرات، رای‌گیری و مقابله با خشونت را طرح جمهوری اسلامی برای حل بحران سوریه عنوان کرد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: طرح پیشنهادی ایران کاملا قابل دفاع است و بی‌شک در صورت عدم دخالت طرفداران خشونت به نتایج خوبی ختم خواهد شد.

به گفته نماینده پیشین مردم اسلام‌آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، معارضان سوری به ‌دنبال خشونت و تحمیل خشونت هستند، چرا که دستشان به‌ خون 120 هزار نفر آلوده است.

این کارشناس مسائل سیاسی متذکر شد: دعوت بانکی‌مون از ایران برای شرکت در مذاکرات ژنو 2 با علم به این موضوع بود که راهکار دیپلماتیک بدون ایران به نتیجه نخواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه بانکی‌مون تسلیم آمریکا و قدرت‌هایی شد که به ‌دنبال اعمال خشونت در سوریه هستند، افزود: آمریکا به‌ خوبی می‌داند عدم دعوت ایران منجر به عدم توفیق در ژنو 2 می‌شود.

فلاحت‌پیشه با اشاره به رایزنی‌ها و اقدامات آمریکا در راستای مواضع و اهداف متحدان منطقه‌ایش، بیان داشت: ایران چیزی از دست نداده و نهایتاً شرایطی همچون ژنو 1 تا ژنو 2 شکل می‌گیرد که تعداد کشته‌شدگان دو برابر شد.

کارشناس مسائل بین‌المللی در پایان متذکر شد: در ژنو 2 طرفداران خشونت به‌ دنبال رسیدن به اهداف خود هستند، در حالی‌که راهکار سوریه خشونت نیست و به‌ نظر نمی‌رسد این مذاکرات در چنین شرایطی به نتیجه برسد.

انتهای پیام/2700/ن40/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول