اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله جوادی آملی:

غربی‌ها عرضه حفظ دعوت ایران به ژنو 2 را نداشتند/خیانت آنها برای هر عاقلی مشهود است

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه غربی‌ها عرضه نداشتند به دعوتی که از ایران برای ژنو 2 کردند، پایبند باشند، گفت: جامعه عاقل خیانت آنها را به سهولت درک می‌کند.

غربی‌ها عرضه حفظ دعوت ایران به ژنو 2 را نداشتند/خیانت آنها برای هر عاقلی مشهود است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی بعد از ظهر امروز در دیدار حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و مدیران این سازمان اظهار کرد: دو عنصر محوری در جامعه که حوزه و دانشگاه در آن مسئولیت دارند تعلیم و تعلیل است.

وی با اشاره به اینکه جامعه‌ای که عاقل باشد می‌تواند تاثیرگذار باشد، بیان کرد: در نظام حوزوی کسی که عالم باشد می‌تواند دانشمند شود یعنی ابتدا مطلب را فهمیده و سپس دلایل آن را دریابد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دو خطر جامعه را تهدید می‌کند، اظهار کرد: متاسفانه در جامعه تبلیغ به جای تعلیم نشسته و تبلیغ جای تعلیل را گرفته است.

وی با اشاره به اینکه صدا و سیما در جامعه مورد توجه قرار دارد، اظهار کرد: این مسئله نشان می‌دهد که جامعه بر پایه عقلانیت نیست و تا وقتی که جامعه چنین باشد اداره کردن آن دشوار است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بخش کمی از جامعه که در حوزه و دانشگاه مشغول فعالیت هستند با تعلیل و تعلیم ارتباط دارند، اظهار کرد: متاسفانه شاهد توسل‌های بی‌جا و گزنده در جامعه هستیم و این در حالی است که جریان واقعه عاشورا و سید‌الشهدا شوخی‌بردار نیست.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ عاشورا سرمایه‌ای عظیم است، تصریح کرد:‌ باید به جای علم و کتل در عزاداری‌ها از پرچم‌های مناسب استفاده شود.

آیت‌الله جوادی آملی تاکید کرد: باید سرمایه عظیم سید‌الشهدا و عاشورا که موجب حفظ کشور شده است را با عقلانیت همراه کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید عقلانیت در مراسم‌های عزاداری نهادینه شود، ادامه داد: برخی مداحی‌های بی‌محتوا در شان فرهنگ عاشورا نیست و باید از آن پرهیز شود.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه جامعه‌ای که عاقل باشد راحت اداره می‌شود، تصریح کرد: جامعه‌ای که عاقل باشد خیانت بیگانه‌ها را درک می‌کند.

وی اضافه کرد: جامعه‌ای که عاقل باشد درک می‌کند که غربی‌ها عرضه ندارند دعوتی که از ایران برای ژنو 2 کردند را حفظ کرده و به چنین جامعه‌ای دیگر نیاز نیست که بگوییم آنها خائن هستند.

انتهای پیام/2258/غ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول