اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های همدان مطرح کرد

سینمای متعهد بستر دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های همدان با بیان اینکه برای دفاع از انقلاب و آرمان‌های آن، باید خود را تجهیز کنیم، گفت: داشتن یک سینمای متعهد، قوی و انقلابی لازمه دفاع از آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی است.

سینمای متعهد بستر دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی عصر امروز در مراسم افتتاحیه جشنواره مردمی فیلم عمار در همدان با اشاره به اثرگذار هنر و هنرمند بر زندگی افراد، اظهار داشت: هنر ارزشی و متعالی بسترساز گرایش جامعه به سمت سعادت است پس باید همواره این نوع از هنر را مد نظر قرار داد.

وی با تقسیم هنر به دو نوع «ارزشی» و «غیر ارزشی» گفت: هر یک از این دو بعد هنر می‌تواند تأثیرات خود را بر روی مخاطب بگذارد پس باید در ارتباط با تقویت هنر ارزشی کوشید.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان همدان، حساس بودن نسبت به ظلم، کمال‌طلبی، توجه به عدالت، ظلم‌ستیزی و کمک به همنوع را از ابعاد هنر ارزشی دانست و ادامه داد: هنر غیر ارزشی نیز مقولاتی چون مادی‌گرایی، دنیاپرستی و پوچ‌‌گرایی را به مخاطب خود تزریق می‌کند.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی و تلاش دشمن برای براندازی نظام گفت: بهره‌گیری از مقوله هنر به عنوان یکی از ابراز دشمن برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

رستمی، اسلام‌ستیزی، ایران‌هراسی، شیعه‌ستیزی و مقابله با اهداف مسلمانان را از برنامه‌های دشمن دانست که با بهره‌گیری از فیلم‌های هالیوودی به جهان عرضه می‌شود.

وی از اشاعه تفکرات لیبرالیستی و اومانیستی غرب از طریق هنر سخن راند و ابراز داشت: هنرمندان ارزشی باید با نگاهی هدفمند در این معادله وارد شده و نقش مؤثر خود را ایفا ‌کنند.

* ایجاد بصیرت عمارگونه و بیان عمارگونه آن؛ رسالت جشنواره عمار

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان همدان با بیان اینکه برای دفاع از انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن، باید خود را به صورت همه‌جانبه تجهیز کنیم، اضافه کرد: داشتن یک سینمای متعهد، قوی و انقلابی لازمه دفاع از آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی است.

وی در تعریف سینمای انقلابی، آن را سینمای اشاعه‌دهنده آرمان‌‌ها و شعارهای انقلاب اسلامی خواند و افزود: قشری‌گری، تحجر، جهود و نازیبا عرضه کردن مفاهیم انقلابی هیچ ارتباطی با سینمای انقلابی ندارد.

رستمی در ادامه تأکید کرد: هر گونه اثر هنری که ما را به سوی اخلاق، عدالت، ظلم‌ستیزی و کمال‌طلبی هدایت کند آن اثر متعهدانه و انقلابی خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره به نام «عمار»، تعهد برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان در این جشنواره به دلیل نام آن را حساس دانست و ابراز داشت: عمار شخصیتی اثرگذار و بصیرت‌افزا بود به طوری که در راه آرمان‌ها و اهداف اسلام، بسیار هزینه.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان همدان با بیان اینکه عمار مجاهد و نسبت به حق حساس بود، اضافه کرد: باید عمارگونه در راستای بصیرت‌افزایی در جامعه پیشگام بود.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه رسالت جشنواره عمار ایجاد بصیرت عمارگونه و بیان عمارگونه آن در جامعه است، ابراز داشت: ممکن است کسی اهل بصیرت باشد، اما آن را بیان نکند، در صورتی که بیان بصیرت و نوع بیان آن نیز بسیار مهم است.

انتهای پیام/89002/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول