اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کرمان اعلام کرد

آغاز ثبت‌نام آزمون مسابقات ملی مهارت در 30 رشته

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: پانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در 30 رشته 25 بهمن‌ماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

آغاز ثبت‌نام آزمون مسابقات ملی مهارت در 30 رشته

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی ابراهیمی‌نژاد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:برای شرکت در آزمون پانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت انتخابی چهل و دومین مسابقات مهارت برزیل در مرحله شهرستانی در دو مرحله، یکم تا دهم بهمن‌ماه ثبت‌نام و آزمون این مرحله  25 بهمن ماه جاری برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: افرادی که به هر دلیل نتوانند در این مرحله شرکت کنند، ثبت‌نام مرحله دوم از 26 بهمن تا 15 اسفند انجام و آزمون این مرحله 23 اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

ابراهیمی‌نژاد ابراز داشت: این آزمون شرایط سنی دارد که برای داوطلبان رشته‌های ساخت و تولید تیمی و مکاترونیک حداقل سن 24 سال و سایر رشته‌ها حداقل سن 21 سال است و آزمون این مسابقات در 30 رشته از جمله ساخت و تولید تیمی، مکاترونیک، تراش cnc، فرز cnc، فناوری اطلاعات راهکارهای نرم‌افزاری برای تجارت، جوشکاری، کنترل صنعتی، مدیریت آب و فاضلاب، طراحی وب، لوله‌کشی و گرمایشی، صافکاری خودرو، کاشی‌کاری دیوار و کف، طراحی مهندسی مکانیک و... برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در مرحله شهرستانی همه افراد اعم از دانشجویان، صنعت‌گران، کارآموزان فنی و حرفه‌ای و سایر مشاغل آزاد می‌توانند، شرکت کنند و از همه نیروهای توانمند دعوت می‌کنیم در این آزمون شرکت و توانمندی خود را عرضه کنند.

ابراهیمی‌نژاد یادآور شد: قبول‌شدگان در مرحله استانی برای شرکت در آزمونی که شهریور سال آینده برگزار می‌شود و نفرات برتر ملی برای شرکت در مسابقات جهانی مهارت که سال 2015 در کشور برزیل برگزار می‌شود، معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در دوره قبلی مسابقات ملی مهارت در مرحله شهرستانی استان کرمان 513 نفر در آزمونی که خرداد ماه سال جاری برگزار شد، شرکت کردند، افزود: از این تعداد 119 نفر توانستند به مرحله استانی راه پیدا کنند و 19 نفر از استان کرمان در مرحله ملی،17 نفر مرد و دو نفر زن در مسابقات شرکت کردند که از این تعداد سه نفر مدال نقره و هشت نفر هم دیپلم افتخار کسب کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان بیان داشت: افرادی که در مسابقات ملی مهارت در سطح کشور مقام کسب کنند به عنوان مربی همان رشته در سازمان فنی و حرفه‌ای استخدام و همچنین اطلاعات این افراد در بانک اطلاعات کار ثبت شده و کارخانه‌ها و صنایع که نیاز به نیرو دارند از آنها استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/80018/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول