اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم خبر داد

آموزش‌ مهارت به بیش از 18 هزار نفر در قم

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم از آموزش مهارت به 18 هزار و 660 نفر در قم خبر داد.

آموزش‌ مهارت به بیش از 18 هزار نفر در قم

احمد عطارنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اهم فعالیت‌ها و عملکرد آموزشی اداره کل و مراکز آموزشی در 9 ماه گذشته گفت: 18 هزار و 666 نفر در بخش دولتی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای، مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند؛ این آموزش‌ها که در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی و در قالب 300 حرفه به متقاضیان ارائه شد عمدتاً در حوزه‌های فنی و تخصصی است.

وی افزود: از تعداد افراد آموزش دیده 9 هزار و 629 نفر در بخش دولتی و 9 هزار و 37 نفر نیز در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان قم آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند، این تعداد شامل 26 هزار و 70 نفر ساعت در بخش آموزش در پادگان، 75 هزار و 969 نفر ساعت در زندان‌ها، 180 هزار و 258 نفر ساعت در بخش صنایع و اصناف، 60 هزار و 869 نفر ساعت در بخش آموزش جوار دانشگاهی، 87 هزار و 33 نفر ساعت در روستاها و یک میلیون و 397 هزار و 984 نفر ساعت در بخش آموزش‌های ثابت است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم نقش آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای را در امر ترویج آموزش‌های مهارتی مهم عنوان کرد و گفت: آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان در 9 ماه گذشته توانسته است به 9 هزار و 37 نفر از متقاضیان آموزش‌های مهارتی را در قالب 121 حرفه و در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی ارائه دهد که این آموزش‌ها عمدتاً در حوزه‌های فنی و تخصصی است.

عطارنیا افزود: برنامه سال 92 اداره کل فنی و حرفه‌ای شامل آموزش یک میلیون و 900 هزار ساعت در بخش دولتی است که از طریق تفاهمنامه‌ها، قراردادها و رایزنی با دستگاه‌های اجرایی و آموزشی استان صورت گرفته است و در پاسخ به نیاز مخاطبان تهیه و تنظیم می‌شود.

وی ادامه داد: در بعضی از بخش‌ها مانند آموزش در صنایع و روستا حرفه‌های آموزشی مورد نیاز از طریق اجرای مدل نیازسنجی و تکمیل فرم‌ها، تعیین و اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در خصوص میزان پراکندگی ارائه آموزش‌های مهارتی در قم اظهار کرد: این اداره در سال 92 با ارائه 182 حرفه و در هشت مرکز دولتی و 195 آموزشگاه آزاد در 121 حرفه فعالیت دارد.

عطارنیا ضمن اشاره به عملکرد این اداره کل در ارائه آموزش‌های مهارتی و میزان استقبال جوانان از این آموزش‌ها افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم در این مدت توانسته علاوه بر انجام کل تعهدات سال‌جاری در بخش دولتی 2 درصد نیز بیشتر از سقف میزان تعهدات سالیانه عمل کند و 102 درصد تحقق عملکرد آموزشی داشته باشد که این امر نشان‌دهنده استقبال کارآموزان و تکمیل ظرفیت آموزشی است.

وی ایجاد اشتغال پایدار در جامعه را مهم خواند و تصریح کرد: توانمندسازی و آموزش افراد فاقد مهارت نقش مهمی در حفظ جامعه شغلی کشور دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مهم‌ترین رسالت سازمان فنی و حرفه‌ای کشور را ایجاد اشتغال عنوان کرد و ادامه داد: این اداره همه تلاش خود را در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای افراد به کار خواهد گرفت.

انتهای پیام/78008/م20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول