اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگوی فارس با مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان

جزئیات پانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در زنجان تشریح شد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان جزئیات پانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت را در زنجان تشریح کرد.

جزئیات پانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در زنجان تشریح شد

قاسم صیادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به مسابقات ملی مهارت اظهار کرد: ثبت‌نام پانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت انتخابی چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت 2015 برزیل آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: علاقه‌مندان به شرکت در پانزدهمین مسابقات ملی مهارت انتخابی چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت می‌توانند در یکی از دو بازه زمانی یکم تا  10 بهمن ماه جاری برای شرکت در آزمون مورخ 25 بهمن ماه سال جاری ثبت‌نام کنند.

* آغاز ثبت‌نام مسابقات ملی مهارت از تاریخ 26 بهمن ماه جاری

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان ادامه داد: همچنین علاقه‌مندان می‌توانند در تاریخ 26 بهمن تا 15 اسفند برای آزمون مورخ 23 اسفند ماه سال جاری نسبت به ثبت نام خود به صورت الکترونیکی و از طریق پورتال جامع سازمان اقدام کنند.

این مسئول اضافه کرد: علاقه‌مندان پس از ثبت‌نام مدارک لازم را برای تأیید به یکی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خود تحویل دهند.

صیادی تصریح کرد: ثبت‌نام و آزمون مرحله شهرستانی پانزدهمین مسابقات ملی مهارت به منظور ارتقای فرهنگ مهارت آموزی و گسترش زمینه‌های شناسایی و جذب جوانان مستعد و علاقمند و اطلاع‌رسانی بهتر و افزایش مهلت ثبت‌نام علاقمندان شرکت در این دوره از مسابقات است.

وی بیان داشت: مسابقات ملی مهارت در دو بازه زمانی یکم تا 10 بهمن ماه جاری برای آزمون تاریخ 25 بهمن و 26 بهمن تا 15 اسفند ماه جاری برای آزمون تاریخ 23 اسفند ماه انجام می‌شود.

* شرط سنی برای ثبت‌نام رشته‌های ساخت تولید تیمی سال 68 به بعد است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه شرط سنی برای داوطلبان رشته‌های ساخت و تولید تیمی و مکاترونیک متولدین یازدهم دی ماه سال 68 به بعد است، افزود: همچنین برای سایر رشته‌ها متولدین 11 دی ماه سال 71 به بعد می‌توانند ثبت‌نام کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت ( WSI ) متولی برگزاری مسابقات ملی مهارت در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری به صورت سالانه است، بیان کرد: مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات ملی مهارت در دو مرحله و در تاریخ‌های 25 بهمن ماه جاری تا 23 اسفند ماه جاری و مرحله استانی اردیبهشت سال آینده و مرحله کشوری شهریور ماه سال آینده برگزار می‌شود.

صیادی  خاطر نشان کرد: جوانان ماهر شامل کارآموزان و آموزش دیدگان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، هنرجویان آموزش و پرورش در رشته‌های کار و دانش، فنی و حرفه‌ای و نظری، دانشجویان آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش عالی و همچنین کارگران واحدهای صنعتی و صنفی می‌توانند با رعایت شرایط سنی فوق در این دوره از مسابقات ملی مهارت شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه مرحله شهرستانی مسابقات ملی مهارت در ابتدا به صورت آزمون کتبی و به طور همزمان در کشور برگزار می‌شود، ادامه داد: پس از آن در هر استان از میان قبول شدگان مرحله کتبی با برگزاری آزمون عملی نسبت به انتخاب نفرات برتر و معرفی به مرحله استانی اقدام خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان بیان داشت: پانزدهمین مسابقات ملی مهارت در 30 رشته آموزشی شامل ساخت و تولید (تیمی3 نفره)، مکاترونیک (تیمی دو نفره)، طراحی مهندسی مکانیک، تراش CNC، فرز CNC، فناوری اطلاعات، راه کارهای نرم افزاری برای تجارت، جوشکاری، کاشی کاری دیوار و کف، صافکاری خودرو، لوله کشی و گرمایشی، الکترونیک، طراحی وب، تاسیسات الکتریکی، کنترل صنعتی، مدیریت آب و فاضلاب، آجرچینی، رباتیک (تیمی دو نفره)، کابینت سازی (چوبی)، اتصالات چوبی، جواهر سازی، خیاطی ( فناوری مد)، قنادی (شیرینی پزی)، فناوری اتومبیل، آشپزی، نقاشی خودرو، طراحی فضای سبز(تیمی دو نفره)، تبرید و تهویه، فناوری اطلاعات، مدیریت سیستم‌های تحت شبکه، فناوری طراحی گرافیک و گل آرایی برگزار می‌شود.

این مسئول به اهداف برگزاری مسابقات ملی مهارت اشاره کرد و افزود: ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی در میان جوانان، معرفی آموزش‌های مهارتی و اهمیت نقش آن در توسعه اقتصاد به عموم مردم و جلب نظر مسئولان، بنگاه‌های اقتصادی، صنایع و صنوف برای مشارکت هر چه بیشتر در اجرای مسابقات ملی مهارت و ارتقای سطح استانداردهای آموزش مهارت در استان و در نهایت کشور از اهداف برگزاری این مسابقات است.

صیادی خاطرنشان کرد: ایجاد بستر مناسب برای ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای کشور تا سطح مهارت‌های جهانی و شناسایی کمبودها در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و برنامه‌ریزی برای رفع آن، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای، شناسایی و معرفی افراد ماهر و نخبه به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی، فراهم کردن فرصت مناسب برای رقابت سالم میان جوانان کشور، کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت‌ها و ایجاد انگیزش در جوانان برای کسب مهارت و ایجاد سیستم ارزیابی نظام آموزش مهارتی کشور از جمله اهداف برگزاری مسابقات مهارت است.

وی درباره تسهیلات اعطایی به برگزیدگان مسابقات ملی مهارت بیان داشت: اعطای مدال، لوح تقدیر، استفاده از برگزیدگان به عنوان مربیان آموزشی، معرفی به بنیاد ملی نخبگان و سایر حمایت‌های مادی و معنوی برای جذب، حفظ و نگهداری آنها به عنوان نخبگان مهارتی کشور از جمله تسهیلات اعطایی به برگزیدگان مسابقات مهارت است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان اذعان داشت: برگزیدگان نهایی چهاردهمین و پانزدهمین مسابقات ملی مهارت پس از شرکت در اردوهای آماده‌سازی در چند رشته منتخب به چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت که در سال 2015 در کشور برزیل برگزار می‌شود اعزام خواهند شد.

این مسئول در پایان اظهار داشت: در چهل و دومین مسابقات جهانی مهارت آلمان 2013 در لایپزیک آلمان تیم ملی مهارت کشور توانست با کسب مدال نقره در رشته‌های رباتیک و جواهرسازی و مدال برنز در رشته طراحی وب و همچنین هشت مدال افتخار در رشته‌های مکاترونیک، طراحی مهندسی مکانیک  CAD،الکترونیک، جوشکاری، راهکارهای تجاری در نرم افزار، فناوری اتومبیل، مدیریت سیستم‌های تحت شبکه و فناوری طراحی گرافیک و با دو رتبه ارتقاء نسبت به دوره قبل در رتبه بندی میانگین امتیازات تیمی در میان 52 کشور جهان، مقام چهارم جهانی را کسب کند.

انتهای پیام/73008/ل30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول