اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد خراسان رضوی خبر داد

آموزش‌ مهارت‌های زندگی شرط دریافت کمک بلاعوض

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد خراسان رضوی، آموزش‌ مهارت‌های زندگی را شرط دریافت کمک بلاعوض عنوان کرد.

آموزش‌ مهارت‌های زندگی شرط دریافت کمک بلاعوض

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدعبدالرضا رحیم‌زاده ظهر امروز در نشست خبری در کمیته امداد امام خمینی (ره)، اظهار داشت: در طرح 20 میلیون ریالی کمک هزینه بلاعوض برای تهیه جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش، این مبلغ به نوعروسانی تعلق می‌گیرد که تحت آموزش‌ مهارت‌های زندگی قرار گرفته باشند.

وی افزود: در بحث ازدواج فرزندان مددجویان و ازدواج زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد، این آموزش‌ها در 2 راستای دختران در آستانه ازدواج و نوعروسان انجام می‌شود.

رحیم‌زاده، اهداف برگزاری آموزش‌ها را تعمیق باورهای دینی، عزت نفس، روحیه نشاط، افزایش سطح بینش نوعروسان و دختران نسبت به پیشگیری از خرافات و انحرافات اجتماعی، کمک به ایجاد خانوده سالم مبتنی بر اساس اسلامی، تقویت روحیه خودباوری، ارتقاء آگاهی خانواده به منظور پیشگیری از ناهنجارهای اجتماعی، توانمند سازی فکری خانواده و ...عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه این آموزش‌ها در دوره‌های قبل از ازدواج، حین ازدواج و بعد از آن تداوم دارد، متذکر شد: هر نوعروس می‌تواند با گذراندن دوره‌های آموزشی و شرکت در آزمون مربوطه، گواهی آموزش را دریافت کند و سپس کمک هزینه جهیزیه به وی اهدا می‌شود.

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد تصریح کرد: هر نوعروس 50 تا 60 ساعت را با سرفصل‌های آموزشی در بعدهای دینی، بهداشتی، روانشناسی، اقتصادی و ... می‌گذراند.

وی با بیان اینکه این آموزش‌ها به صورت اردویی، کارگاهی، چهره به چهره و ... است، اضافه کرد: در کشور 10 اردوگاه کمیته امداد وجود دارد که فقط در فصل تابستان فعال هستند، اما اردوگاه کمیته امداد در مشهد تنها اردوگاهی است که در تمام فصول سال فعال است.

رحیم‌زاده تأکید کرد: در 9 ماه سال جاری تا کنون 3 هزار و 524 نوعروس تحت آموزش قرار گرفته‌اند که نسبت به سال گذشته افزایش 3 هزار و 15 نوعروس را شاهد هستیم.

وی عنوان کرد: دختران در آستانه ازدواج تحت آموزش نیز در 9 ماه سال جاری 3 هزار و 334 نفر هستند که در سال گذشته این افراد 3 هزار و 63 نفر بوده‌اند.

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد در پایان بیان داشت: طبق پژوهش میدانی، میزان اثربخشی این آموزش‌ها در بین مددجویان تحت پوشش کمیته امداد خراسان رضوی از سال 85 تا 89 در حد مطلوب بوده و نرخ طلاق در بین این افراد از نرخ طلاق جامعه نیز کمتر بوده است.

انتهای پیام/2202/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول