اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار برازجان مطرح کرد

ضرورت نگاه ویژه به برازجان در پی سیل و زلزله اخیر

شهردار برازجان گفت: به دلیل هزینه‌های گزافی که در جریان دو حادثه زلزله و سیل اخیر به برازجان تحمیل شده است ضرورت پرداختن به این شهر بیش از پیش احساس می‌شود.

ضرورت نگاه ویژه به برازجان در پی سیل و زلزله اخیر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، ماشاالله احمدی صبح امروز در نشست مشترک شهرداران استان بوشهر با استاندار اظهار داشت: در جریان زلزله اخیر برازجان تعداد زیادی از شهرداری‌های استان نهایت همکاری را با ما داشتند که لازم می‌دانیم از سوی مردم دشتستان مراتب تقدیر و تشکر خود را به آنها اعلام کنیم.

شهردار برازجان افزود: با توجه به بدهی شهرداری‌ها به سازمان تامین اجتماعی و پرداخته نشدن به این مسئله همانند بدهی بخش‌های بخش خصوصی به تامین اجتماعی، لزوم ورود به این موضوع برای رفع مشکل نیروهای شهرداری‌ها از جمله نیروهای بازنشسته بیش از پیش احساس می‌شود.

وی در ادامه گفت: گرچه بوشهر به عنوان مرکز استان باید به عنوان چشم به آن پرداخته شود ولی شهر برازجان با دارا بودن یک‌هزار و 950 هکتار وسعت فراوانی دارد که در برخی موارد شهرداری به دلیل این وسعت زیاد برای خدمات شهری با مشکلاتی رو‌به‌رو می‌شود که باید به صورت ویژه‌ به آن پرداخته شود.

ضرورت رعایت حریم رودخانه‌های فصلی در برازجان و گناوه

احمدی با بیان اینکه تجاوز به حریم رودخانه‌های فصلی مشکلاتی را به وجود می‌آورد، اظهار داشت: شرکت آب منطقه‌ای نیز باید به قوانین و مقررات پایبند باشد و از تجاوز به حریم رودخانه جلوگیری کند.

شهردار برازجان ادامه داد: گذاشتن همه کارها برعهده شهرداری‌ها امری منطقی به نظر نمی‌رسد بلکه سایر دستگاه‌ها نیز باید مشارکت لازم را در انجام امور داشته باشند.

وی تاکید کرد: با توجه به وضعیت خاص شهرهای گناوه و برازجان باید با دقت نظر بیشتری به رعایت حریم رودخانه‌های فصلی در این دو شهر بپردازیم تا از طغیان رودخانه و مشکلاتی که به دنبال آن به وجود می‌آید، جلوگیری شود.

شهرداری برازجان با 570 نیرو فقط یک معاونت دارد

وی به ساماندهی چارت سازمانی شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: ما در شهرداری برازجان با وجود 570 نیروی انسانی فقط یک معاونت داریم که انتظار می‌رود چارت سازمانی شهرداری‌ها نیز سامان‌دهی شود.

شهردار برازجان اضافه کرد: شهرداری در جریان زلزله اخیر با وجود امکانات کم در 800 واحد مسکونی کار آواربرداری را با همکار نیروهای شهرداری و همچنین مسئولان انجام داده است که می‌توان با تشویق کتبی و درج در پرونده گوشه‌ای از زحمات آنها را جبران کرد.

احمدی ادامه داد: پاکسازی 100واحد مسکونی در جریان سیل اخیر توسط همکاران در شهرداری صورت گرفته و ما در این دو حادثه بیش از 200 میلیون تومان پشتیبانی هزینه کردیم که بخشی از آن مربوط به هزینه تعمیر ماشین‌آلات و همچنین پذیرایی از 60 تن از کارکنان سایر شهرداری‌های استان است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود 46 کیلومتر دره فصلی در دشتستان در دو مرحله لایه‌روبی این دره‌ها را انجام دادیم و با توجه به بارندگی‌های اخیر مرحله سوم لایه‌روبی‌ها را نیز آغاز کرده‌ایم که با این کار میزان طغیان رودخانه را تا مقدار قابل توجه‌ای کنترل کردیم که این امر نیز متحمل هزینه‌های فراوانی بوده است.

تخریب بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های برازجان بر اثر سیل اخیر

شهردار برازجان یادآور شد: در جریان بارندگی‌های اخیر که میزان آن بیش از 140 میلی‌متر بود بخش زیادی از زیرساخت‌ها و پیاده‌روها در برازجان تخریب شده که درخواست اعتبارات ویژه‌ای برای جبران این تخریب‌ها داریم.

احمدی در پایان بیان داشت: شهرداری‌ها درآمد پایدار ندارند و باید با ایجاد زمینه ورود بخش خصوصی زمینه‌های برطرف کردن این مشکل را به طور کلی در تمام شهرداری‌های استان فراهم کنیم.

انتهای پیام/66006/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول