اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی مطرح کرد

پیروزی مردم سرزمین‌های اسلامی با بهره‌گیری از شجره طیبه ولایت و امامت

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مردم سرزمین‌های اسلامی با بهره‌گیری از شجره طیبه ولایت و امامت به پیروزی می‌ر‌سند.

پیروزی مردم سرزمین‌های اسلامی با بهره‌گیری از شجره طیبه ولایت و امامت

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری ‌نجف‌آبادی ظهر امروز در مراسم رونمایی از ضریح مطهر سید ابراهیم مجاب(ع) در مصلی بیت‌المقدس شهر اراک، اقدام اخیر تروریست‌ها در انفجار اتوبوس زائران علی ابن موسی‌الرضا(ع) در پاکستان را به شدت محکوم کرد.

وی اظهار داشت: جای بسی تاسف است که افرادی کوته ‌فکر هنوز دست به چنین اقداماتی می‌زنند، آنها گمان می‌کنند هنوز عثمانی‌ها و صدام‌ها می‌توانند برگردند، این در حالی است که امروز بساط جباران از تمام نقاط عالم یکی پس از دیگری در حال برچیده شدن است، محیط امروز محیطی است برای احاطه اسلام اهل بیت‌(ع) که در خدمت ارزش‌های متعالی انسانی و اسلامی است.

امام جمعه اراک، تقارن رونمایی ضریح مطهر ابراهیم مجاب(ع) و هفته وحدت را بسترساز اتحاد و همدلی هر چه بیشتر بین مسلمانان دانست و خاطر نشان ساخت: امروز اقتدار و استقلال مسلمانان در دنیا روز به روز افزایش یافته و تنها راه شکست بدخواهان اسلام و دین و راه رسیدن به آرمان‌های با ارزش اسلام اتحاد و همدلی مسلمانان است که باید در سایه وحدت شکل بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ابراز داشت: اگر می‌بینیم دشمنان اقدام به انفجار اتوبوس حامل زائران علی ابن موسی‌الرضا(ع) می‌کنند و یا کاردار ایران را در یمن به شهادت می‌رسانند و ساختمان سفارت ایران در لبنان را منفجر می‌کنند، به خاطر ترس دشمنان از اتحاد و همدلی مسلمانان است چرا که آنان با خیال خام خود در این پندارند که با به خاک و خون کشیدن افراد بی‌گناه می‌توانند بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند.

دری ‌نجف‌آبادی، خدمت به عتبات عالیات را افتخار بزرگی برای ملت ایران دانست و بیان کرد: خدمت به اهل بیت(ع) توفیق بزرگی است که باید قدر آن را دانست.

به گزارش فارس؛ در این مراسم ضمن رونمایی از ضریح مطهر ابراهیم مجاب(ع) پیام تقدیر تولیت آستان مقدس عتبات عالیات عراق از مردم استان مرکزی نیز قرائت شد.

امروز و در مراسمی با حضور حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، نماینده دفتر آیت‌الله سیستانی در قم، تولیت عتبات عالیات شهرهای کربلا، نجف و سامرا، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی، استاندار مرکزی و جمعی از مردم دوستدار اهل‌بیت‌(ع) استان ضریح مطهر سید ابراهیم مجاب(ع) در مصلی بیت‌المقدس شهر اراک رونمایی شد.

سید ابراهیم فرزند سید محمد عابد(ع) فرزند امام موسی کاظم(ع) معروف به ابراهیم مجاب در قرن دوم هجری در مدینه به دنیا آمد.

سید ابراهیم مجاب در سال 247 قمری به زیارت امام حسین(ع) شتافت و نخستین علوی بود که در کربلا ساکن شد.

این امامزاده در سن 70 سالگی در کربلا دار فانی را وداع گفت و در رواق شمالی حرم مطهر امام حسین(ع) به خاک سپرده شد.

مرقد امامزاده محمد عابد(ع) پدر سید ابراهیم مجاب نیز در 12 کیلومتری شمال شهر اراک و در مجاورت روستای مشهد میقان واقع شده است.

عملیات ساخت ضریح امامزاده ابراهیم مجاب(ع) شامل دو بخش بوده که بخش اول آن ساخت بدنه اصلی از چوب است که توسط محمد نوری از استادان برجسته گره چینی استان انجام شده است و بخش دوم شامل قلم‌زنی روی مس، نقره و طلا است که تهیه شده و با تایید مسئولان عراقی و ایرانی توسط استاد محمد مهدی باباخانی انجام شده است.

ضریح ابراهیم مجاب(ع) در ابعاد سه متر طول، 12 متر عرض و سه متر ارتفاع است و دارای 9 پنجره و یک باب درب طلا است و تمامی عملیات ساخت آن شامل طراحی نقوش، خطاطی، قلم‌زنی، زرگری، میناکاری و غیره توسط اساتید و هنرمندان اراکی به انجام رسیده است.

عملیات قلمزنی از سال 1390 بر روی قطعات نقره برای بخش زیر تاج به همراه قطعات مسی در بخش تاج توسط استاد سلیم‌آبادی و تیم 10 نفره همراه آغاز شد و تا پایان آبان ماه امسال ادامه یافت، سایر هنرها و صنایع به کار رفته در ساخت این ضریح نظیر معرق کاری، میناکاری، زرگری، نورافشانی و تولید گوی و ماسوره نیز به طور همزمان اجرا شده است.

وزن کلی ضریح حدود 6.5 تن است که شامل یک هزار کیلوگرم نقره، 500 کیلوگرم مس، 4 کیلو گرم طلا چهار هزار کیلو گرم سازه چوبی، 400 کیلوگرم چوب‌های تزیینی و 200 کیلوگرم شیشه می‌باشد که هزینه ساخت آن بالغ بر 3.5 میلیارد تومان از محل نذورات و کمک‌های مردمی استان مرکزی تامین شده است.

ضریح مطهر سید ابراهیم مجاب(ع) به زودی به کربلای معلی منتقل خواهد شد.

انتهای پیام/87002/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول