اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رایزن فرهنگی سفارت عراق اعلام کرد

توسعه و تعالی نتیجه تعامل عتبات عالیات با آستان قدس رضوی

رایزن فرهنگی سفارت عراق در جمهوری اسلامی ایران گفت: بدون شک نتیجه تعاملات سازنده‌ای که بین آستان قدس رضوی و عتبات عالیات شکل گرفته توسعه و تعالی و ارائه خدمات کیفی به زائران خواهد بود.

توسعه و تعالی نتیجه تعامل عتبات عالیات با آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، محمد عبدالحسین خطیب در بازدید از نمایشگاه دائمی آستان قدس رضوی اظهار داشت: با تدبیر آستان قدس رضوی، ارتباطات بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف برقرار شده و امیدورایم از تجارب ارزشمند این مجموعه معنوی در کشور عراق،بیش از گذشته بهره‌مند شویم.

وی گفت: اقدامات گسترده‌ای از سوی آستان قدس رضوی در حوزه‌های فرهنگی، اشتغال‌زایی، بهداشت، آموزش و پژوهش صورت گرفته که این فعالیت‌ها به عنوان الگویی برای توسعه کمی و کیفی مطرح است.

وی فعالیت‌های آموزشی آستان قدس رضوی را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه‌ این مجموعه اهتمام ویژه‌ای در نشر و گسترش معارف دینی و اسلام ناب محمدی داشته و دانشگاه امام رضا(ع) و پردیس رضوان نمونه‌ای موفق از توسعه آموزشی بر مدار مبانی دینی و اعتقادی را ارائه کرده است.

رایزن فرهنگی سفارت عراق تصریح کرد: فعالیت‌های این نهاد معنوی توانسته جنبه‌های مختلف زندگی مردم را در برگیرد.

وی افزود: آستان قدس رضوی توانسته با استفاده از فناوری‌های نوین و تأکید بر محوریت علم و دانش در زمینه‌های متعددی به عنوان مرجعی تأثیرگذار نقش خود را ایفا کند.

خطیب با اشاره به اقدامات فرهنگی گسترده آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در کشور عراق نیز مجموعه‌های موقوفاتی هستند که به عنوان ارگان‌های خیریه و مذهبی شناخته می‌شوند، ولی ورود آستان قدس رضوی به مقولاتی چون احداث دانشگاه، مدارس، کتابخانه‌ها و موزه‌های غنی و چاپ و نشر، از اقداماتی است که نمونه آن در هیچ جای دنیا یافت نمی‌شود.

انتهای پیام/2202/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول