اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول واحد HSE فلات قاره خارگ خبر داد

دستور کار برای ارتقای سیستم پساب‌های صنعتی

مسئول واحد HSE فلات قاره خارگ، از ارتقای سیستم پساب‌های صنعتی این شرکت خبر داد.

دستور کار برای ارتقای سیستم پساب‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مسعود نوروزی سه‌شنبه شب در نشستی با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در خارگ اظهار کرد: با توجه به بازدیدهای رئیس کل واحد HSE فلات قاره به همراه مسئول HSE فلات قاره بهرگان که در هفته گذشته از دستگاه‌های ما صورت گرفت، برای رفع موارد آلاینده‌زا و مشکلات اصلی و با توجه به پیگیری‌های یکساله ما، نتیجه بر این شد که رفع مشکلات برای کل منطقه در دستور کار قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری اصلی در وزارت نفت باید گرفته می‌شد و آقای حافظی امر فرمودند که جزیره خارگ با توجه به اهمیت آن بصورت جداگانه مورد بررسی و اقدام قرار بگیرد.

مسئول واحد HSE فلات قاره خارگ عنوان کرد: همانگونه که همگان می‌دانند حوضچه نفتی ما خطرات بالقوه‌ای دارد و باید هرچه زودتر تکلیف آن مشخص می‌شد و این مسئله با توجه به اینکه ما جزء صنایع بالادستی محسوب می‌شویم، برای تصمیم‌گیری به وزارت نفت رفت.

وی ادامه داد: ما در سه محور اصلی اقدام کردیم که با توجه به ملاقاتی که در هفته گذشته با جناب مطهری صورت گرفت، ساخت حوضچه بتنی در دستور کار قرار گرفت و قرار بر این شد که این موضوع به پیمانکار واگذار شود که با توجه به مباحث حقوقی آن مورد اقدام قرار نگرفت و لذا مصوب شد حوضچه‌ای با ابعاد مناسب توسط خود شرکت فلات قاره ایجاد شود.

نوروزی عنوان کرد: تعیین تکلیف این حوضچه که بیش از 40 سال قدمت دارد کمی سخت بود اما در حال حاضر مراحل پایانی خود را طی می‌کند و مد نظر ما این است که مواد درون آن به عنوان مواد از رده خارج شده و غیرقابل استفاده تعیین شود تا به موازات کارهای مناقصه پروژه، ساخت حوضچه نیز آغاز شود.

وی اضافه کرد: محور دیگر ما ارتقای سیستم پساب‌های صنعتی فعلی بود که شرکت زلال ایران در سال 82 با توجه به فاکتورهای آلایندگی آن زمان آن را احداث کرد که با توجه به زمان بر شدن اجرای پروژه تغییراتی صورت گرفت و حال باید این سیستم ارتقا پیدا کند و پیش‌بینی ما این است که بتوانیم در آینده‌ای نزدیک تهدیدهایی که به سمت منابع ملی است و می‌تواند دریا و آب‌‎های زیرزمینی را آلوده کند را از حالت اضطرار خارج کنیم.

مسئول واحد HSE فلات قاره خارگ عنوان کرد: شرکت ملی و حفاری نیز جمع آوری ضایعات در پای دکل‌های حفاری را به عهده گرفته است و همانطور که می‌دانید گل‌های آن به عنوان ضایعات محسوب می‌شود.

وی افزود: ما برای رفع مشکل پیت و دکل‌های خود اقدام خواهیم کرد و خواسته ما از محیط ‌زیست این است که فضایی را در خارج از جزیره خارگ به ما اختصاص دهند تا بتوانیم با توجه به مرجانی بودن خارگ، ضایعات را به بیرون انتقال دهیم و آن‌ها را دپو کنیم.

انتهای پیام/66006/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول