اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بهزیستی آذربایجان غربی:

تلاش برای ریشه‌کن‌سازی اعتیاد وظیفه همگانی است

رئیس سازمان بهزیستی آذربایجان غربی گفت: تلاش برای ریشه‌کن‌سازی اعتیاد یک وظیفه جدی و همگانی بوده و همه باید در این راستا گام بردارند.

تلاش برای ریشه‌کن‌سازی اعتیاد وظیفه همگانی است

راضیه خدادوست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: برای اینکه مواد مخدر و این بلای خانمان‌سوز از جامعه ریشه‌کن شود، همه اقشار جامعه، دستگاه‌های اجرایی و موسسات مردم‌نهاد باید در این سمت‌وسو گام بردارند که سازمان بهزیستی نیز از این امر مهم استثنا نشده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مبارزه با مواد مخدر دو نوع فعالیت توسط معاونت‌های فرهنگی و پیشگیری در این مجموعه اجرا می‌شود، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده و در دست اقدام، آموزش در سطح محلات است، در سطح استان 165 تیم سی‌بی وجود دارد که از این تعداد 18 تیم در ارومیه مشغول فعالیت هستند.

خدادوست با اشاره به اینکه در قالب این تیم‌ها افراد زیرپوشش در صورت‌نیاز به پزشک‌ها و کلینیک‌های درمانی ارجاع داده می‌شوند، اضافه کرد: افراد فعالی در این تیم‌ها برای رفع مشکلات مختلف مردم از جمله ترک اعتیاد و رفع سایر آسیب‌های اجتماعی تلاش می‌کنند.

وی محور فعالیت تیم‌های سی‌بی را آموزش و پیشگیری دانست و ادامه داد: کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سلامت روان مهم‌ترین هدف و چشم‌انداز موردنظر کارشناسان سی‌بی است که برای محقق شدن آن برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی را برنامه‌ریزی کرده و به اجرا می‌گذارند.

رئیس سازمان بهزیستی آذربایجان غربی وظیفه دوم این مجموعه را ایجاد پایگاه خدمات اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: کلینیک‌های درمانی به راه‌اندازی پایگاه‌های خدمات اجتماعی نیز اهتمام می‌کنند، که در آذربایجان غربی پنج پایگاه مستقر در کلینیک‌های درمانی وجود دارد.

خدادوست خاطرنشان کرد: توانمندسازی اقشار مختلف جامعه به ویژه افراد زیرپوشش مهم‌ترین هدفی است که کارشناسان از راه‌اندازی پایگاه‌های خدمات اجتماعی دنبال می‌کنند، که برای محقق شدن اهداف ترسیم شده باید از همه ظرفیت‌های موجود حداکثر استفاده را ببریم.

انتهای یام/61002/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول