اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط کمیته فرهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر صورت گرفت

تدوین سند پیشگیری از اعتیاد در محیط های کارگری در استان مرکزی

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: تدوین سند دانشجویی پیشگیری از اعتیاد و تدوین سند پیشگیری از اعتیاد در محیط‌ های کارگری از اقدامات کمیته فرهنگی پیشگیری شورای مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی است.

تدوین سند پیشگیری از اعتیاد در محیط های کارگری در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، غلامرضا فتح‌آبادی بعد از ظهر امروز در نشست اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: کمیته فرهنگی پیشگیری شورای مبارزه با مواد مخدر استان در 9 ماهه امسال 31 مصوبه را در هشت جلسه به تصویب رسانده است.

وی یکی از اهداف این کمیته را هماهنگی برای اجرای سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد عنوان کرد و بیان داشت: این سند دارای 13 سیاست، 5 راهبرد، 9 برنامه ، 53 پروژه و 112 شاخص است.

فتح‌آبادی هماهنگی برای اجرای برنامه‌های آگاه سازی و هشدار دهنده، پیشبرد برنامه‌های پیشگیری، تدوین سند دانشجویی پیشگیری از اعتیاد و تدوین سند پیشگیری از اعتیاد در محیط‌ های کارگری را از اقدامات این کمیته عنوان کرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی، برگزاری برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر، تشکیل کارگاه‌های مهارت زندگی و اطلاع رسانی، ارزیابی عملکرد دستگاه‌های عضو شورا و تجلیل از فرمانداری‌های برتر را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد.

فتح‌آبادی از راه‌اندازی نمایشگاه دائمی مبارزه با مواد مخدر با همکاری آموزش و پرورش در دهه مبارک فجر خبر داد و افزود: ایجاد این نمایشگاه می‌تواند در بحث آگاه سازی اقشار جامعه نقش به سزایی داشته باشد.

وی با اشاره به عملکرد کمیته تخصصی توسعه مشارکت‌های مردمی نیز افزود: این کمیته در 9 ماهه سال جاری 3 جلسه برگزار کرده که 15 مصوبه داشته و 80 درصد مصوبات نیز محقق شده است.

این مسئول، ساماندهی کمپ‌های اعتیاد، پلمب 22 مرکز به علت انجام فعالیت‌های غیر مجاز و تنظیم شاخص‌های تخصصی برای توزیع اعتبار بین سمن‌ها را از جمله فعالیت‌های این کمیته عنوان کرد.

فتح‌آبادی در پایان ابراز داشت: تهیه شناسنامه و بانک جامع اطلاعاتی سمن‌های حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد، بازدید و نظارت تخصصی نسبت به فعالیت‌های سمن‌ها، ارائه آموزش‌های تخصصی برای دست اندرکاران ترک اعتیاد و ایجاد صنف سازمان‌های مردم نهاد در حوزه مواد مخدر از جمله فعالیت‌های در دست اقدام کمیته تخصصی توسعه مشارکت‌های مردمی است.

انتهای پیام/87002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول