اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان قم عنوان کرد

اعتیاد؛ مادر تمام آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل بهزیستی استان قم از اعتیاد به عنوان مادر تمام آسیب‌های اجتماعی یاد کرد و گفت: شرایط اعتیاد در هر کجا بروز کند خانمان‌سوز است و اجتماع را ویران می‌کند.

اعتیاد؛ مادر تمام آسیب‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ابراهیم حاجی‌مظفری یک‌شنبه شب در سی و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به ویژگی‌های شهر مقدس قم گفت: کسانی که نگاه مثبت به این شهر دارند به پیشرفت‌های همه جانبه این استان و این شهر به خصوص در بعد‌های اجتماعی نیز توجه ویژه دارند.

وی با بیان اینکه در مقابل مثبت‌اندیشان، دشمنان نسبت به اصل نظام در بحث تهاجم فرهنگی فعال هستند، تصریح کرد: اما اگر بگوییم نقطه تمرکز برای بروز آسیب‌های اجتماعی و بزرگ جلوه دادن آنها قم است سخن بی‌جایی نگفته‌ایم.

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به اینکه در شرایط فعلی در ارتباط با آسیب‌های دنیایی شرایط ما شرایط بدی نیست، خاطرنشان کرد: اما ما نباید به همین‌ها قانع باشیم چون شرایط و نوع نگاه‌ها و رفتارها در تمام دنیا تغییر کرده است.

وی با اشاره به آسیب‌هایی که شهر قم با آن دست به گریبان است، اظهار داشت: مهم‌ترین آسیبی که با آن روبه‌رو هستیم اعتیاد است که از آن می‌توانیم به عنوان مادر تمام آسیب‌ها نام ببریم زیرا شرایط اعتیاد در هر کجا بروز کند خانمان‌سوز است و اجتماع را ویران می‌کند.

مظفری در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز نگرانی از آمارهای طلاق تصریح کرد: بیش از 20 درصد ازدواج‌ها منجر به طلاق می‌شود که این طلاق‌ها عوارض و ناهنجاری‌های زیادی به همراه دارد.

وی در ادامه تکدی‌گری را از دیگر آسیب‌های اجتماعی ذکر و خاطرنشان کرد:‌ یکی از منابع آلوده‌کننده شهر قم حضور متکدیان است؛ افرادی که از شهرهای مختلف با فرهنگ‌های گوناگون در شهر پراکنده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان قم تاکید کرد: اگر ما دست به دست هم ندهیم و اقدام همه جانبه‌ای نداشته باشیم افرادی هم که قصد سالم زندگی کردن را دارند شاید از این خطر در امان نباشند.

وی با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در زیباسازی و زیرساخت‌های شهر و ...گفت: آیا می‌توان شهر زیبا داشت اما در کنارش این آسیب‌های اجتماعی را نیز داشت.

مظفری خواستار توجه ویژه شورا، شهردار و مجموعه شهرداری به این مباحث شد.

وی در پایان توجه به فرهنگسراها، پیشگیری و مداخله به موقع در بحث طلاق، تشکیل واحد‌هایی برای اشتغال زنانی که از همسرشان جدا می‌شوند، تدوین برنامه جامع و تاثیرگذار در خصوص متکدیان، برپایی اردوگاهی توسط شهرداری برای جمع‌آوری متکدیان، احداث بوستان سالمندان و جذب خیرین برای راه‌اندازی مراکز نگهداری و توانبخشی معلولین و سالمندان را از جمله اقدامات ذکر کرد که می‌توان با همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری و دیگر دستگاه‌های مسئول در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام داد.

انتهای پیام/78010/ط30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول