اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادیار پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی مشهد خبر داد

پلمب 28 کمپ غیرمجاز ترک اعتیاد در مشهد

دادیار پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد با اشاره به پلمب 28 کمپ غیرمجاز ترک اعتیاد در این شهر گفت: تعدادی کمپ نیز به صورت داوطلبانه تعطیل شده‌اند.

پلمب 28 کمپ غیرمجاز ترک اعتیاد در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جلسه هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی با موضوع نظارت بر مراکز عرضه داروهای گیاهی و ساماندهی سفره‌خانه‌های سنتی و ادامه برخورد با مراکز غیرمجاز درمان اعتیاد صبح امروز در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد برگزار شد.

دادیار پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در این جلسه در خصوص برخورد با مراکز غیرمجاز درمان اعتیاد گفت: با توجه به حساسیت موضوع و اینکه عده‌ای از افراد با ایجاد مراکز درمان اعتیاد به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند، براساس دستورالعمل برخورد قانونی با این مراکز، اکیپی مشترک از نمایندگان دادگستری، پلیس اماکن، پلیس مبارزه با مواد مخدر، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و بهزیستی برای نظارت و ساماندهی کمپ‌های غیرمجاز تشکیل و در همین راستا با هدایت مراجعه‌کنندگان به مراکز مجاز 28 کمپ پلمب و تعدادی نیز به صورت داوطلبانه تعطیل شد‌ند.  

محمد بخشی‌محبی در خصوص نظارت بر عطاری‌ها و مراکز عرضه داروهای گیاهی نیز اظهار کرد: لازم است در خصوص این قشر خدوم ضمن ارائه آموزش، نظارت بیشتری صورت پذیرد؛ در برخی از این واحدهای صنفی عرضه دارو خارج از شبکه و به صورت غیرمجاز گزارش شده است.

وی افزود: پودر کردن، امتزاج، ساخت دارو و تجویز آن تخلف بوده و باید نسبت به جمع‌آوری داروهایی که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد با تذکر و پلمب واحدهای متخلف اقدام شود.

بخشی‌محبی ادامه داد: برخی از این اقدامات در قالب دخالت در امور پزشکی نیز می‌تواند جنبه کیفری داشته باشد.

این مقام قضایی گفت: دانشگاه علوم پزشکی باید ضمن نظارت بیشتر بر واحدهای صنفی عرضه‌ کننده گیاهان دارویی با همراهی بازرسان اتحادیه مذکور و در راستای صیانت از سلامت آحاد جامعه و پیشگیری از بیماری‌های احتمالی از این واحدها بازدیدهای دوره‌ای داشته باشد و چنانچه تخلفی ملاحظه شد ضمن تذکر به واحد متخلف آن را به مراجع قضایی نیز معرفی کند.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول