اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش:

هر روز 7 کلاس درس توسط خیران ساخته می‌شود

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وجود 6 هزار پروژه نیمه تمام آموزشی در کشور گفت: هر روز هفت کلاس درس توسط خیران ساخته می‌شود .

هر روز 7 کلاس درس توسط خیران ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی‌اصغر فانی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: پیام صحبت‌های رئیس جمهور اعتماد به مردم است و باید این امر را بپذیریم و در عمل نشان دهیم.

وی با بیان اینکه اعتماد به مردم هیچ زمان به ضرر کشور تمام نمی‌شود، بیان داشت: یکی از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش، توسعه مشارکت مردم است.

فانی افزود: مشارکت نهادها، مردم، دانش‌آموزان و معلمان باید در همه ارکان آموزش و پرورش دیده شود و این امر یکی از کلیدی‌ترین سیاست‌هایی است که می‌تواند مشکلات ما را رفع کند.

وی تصریح کرد: صرف اتکای آموزش و پرورش به امکانات دولتی و بودجه این مجموعه، کارگشا نیست، اگر به دنبال این هستیم که دانش‌آموزان ما تربیت و تخصص را توأم داشته باشند، باید مشارکت را توسعه داد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: شورای آموزش و پرورش یکی از مکان‌هایی است که می‌تواند این مشارکت را محقق سازد.

فانی با اشاره به تشکیل مجمع خیران مدرسه‌ساز بعد از انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: به طور متوسط هر روز هفت کلاس درس توسط خیران ساخته می‌شود و حدود 30 درصد مدارس فعلی کشور با مشارکت این افراد بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 6 هزار پروژه نیمه تمام آموزشی در سطح کشور وجود دارد، اظهار داشت: در بودجه سال 93 پیشنهاد شده که مدارس نیمه‌تمام به وسیله مشارکت خیران کامل شوند.

فانی بیان داشت: آموزش و پرورش آمادگی دارد که تمام پیشنهادات خیران را با دقت مورد توجه قرار دهد و جهاد مدرسه‌سازی را در کشور تقویت کند.

فانی عنوان کرد: ما آماده‌ایم تا دیدگاه‌های قبلی که مبنایی نداشته را شکسته و آموزش و پرورش اسلامی ایران و متکی بر خواسته‌ها و آرای مردم ارائه دهد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در مورد اداره کل جدید آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تلاش می‌کنیم تا این ساختمان جدید تا پایان دولت یازدهم به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/80017/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول