اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزارت بهداشت:

خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی در شان مردم نیست

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خدمات بهداشتی و درمانی که در آذربایجان‌غربی ارائه می‌شود، در شان مردم این استان نیست.

خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی در شان مردم نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ایرج حریرچی ظهر امروز در آئین تودیع و معارفه ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان که در محل سالن اجتماعات مرکز آموزشی درمانی امام خمینی برگزار شد، اظهار داشت: باید در راستای بهبود خدمت‌رسانی گام برداشت.

وی افزود: آذربایجان غربی به لحاظ شاخص جمعیت به دلیل داشتن بیش از 3 میلیون نفر جمعیت هشتمین استان کشور قلمداد می‌شود، همچنین ارائه خدمات درمانی در این استان در چند سال گذشته آغاز نشده، ولی نحوه ارائه خدمات رضایت‌بخش نیست.

این مسئول از وضعیت بیمارستان زنان، بخش سوختگی و اطفال بیمارستان‌های استان انتقاد کرد و افزود: اطفال بیمار و زنان زائو را در فاصله بین تخت‌ها کف زمین خوابانده‌اند که باید مدیریت جدید به این اوضاع سامان دهد.

حریرچی با خطاب قرار دادن حاضران در جلسه انعکاس مشکلات به امام جمعه، نماینده‌های مجلس به ویژه قاضی‌پور، استاندار و... را خواستار شد، ادامه داد: این استان در شاخص بهداشت و درمان از متوسط کشوری عقب مانده، در حوزه آموزش عالی نیز رتبه 15 را دارد.

وی با اشاره به اینکه شبکه بهداشت و درمان به عنوان یکی از افتخارات نظام سلامت کشورمان از آذربایجان غربی آغاز شده، بیان داشت: با توجه به سابقه درخشان استان، وضعیت کنونی قابل قبول نیست، به طوری که باید این استان در اجرای طرح پزشک خانواده شهری پیشگام شود.

معاون مدیریت و توسعه منابع وزارت بهداشت با اشاره به اینکه قدمت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از تهران هم بیشتر است، ادامه داد: در این استان به آموزش بیشتر بها داده می‌شود درحالی که تامین سلامت مردم باید در اولویت قرار گیرد.

حریرچی با اظهار به وجود 51 دانشکده دندانپزشکی در مناطق مختلف کشور، متذکر شد: در زمینه راه‌اندازی این دانشکده یک رقابتی بین استان‌ها ایجاد شده که با تداوم یافتن این روال ایران در سراسر جهان تنها کشوری ‌می‌شود که  از سایر پزشکان دندانپزشک بیشتر دارد که این مطلوب نیست.

وی از توجه بی‌رویه به ساخت مراکز آموزش عالی در این استان انتقاد کرد و اذعان داشت: در مراکز درمانی مردم با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند، ولی از طرف دیگر با ساخت و ساز پروژه‌های عمرانی گوناگون روبه‌رو می‌شویم.

انتهای پیام/61002/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول