اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف بابل:

بابل نیازمند وقف در بخش دارو درمان بیماران است

رئیس اداره اوقاف بابل گفت: بابل نیازمند وقف در بخش دارو درمان بیماران است.

بابل نیازمند وقف در بخش دارو درمان بیماران است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، جعفر صفری صبح امروز در همایش مهر تندرستی در مرکز معلولان نوشیروانی بابل افزود: اجرا نیات واقفان خیراندیش از جمله مهم‌ترین رسالت اوقاف در کنار دیگر اهداف این سازمان است که متولیان باید در این امر بسیار کوشا و مسئولیت پذیر عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه مراسم عزای امام حسین (ع) به صورت خودجوش و مردمی در داخل و خارج کشور برگزار می‌شود، اظهار داشت: 70 درصد نیات واقفان به عزاداری سیدالشهدا اختصاص دارد.

رئیس اداره اوقاف بابل بیان داشت: با وجود استقبال خوب خیران بابل در امر وقف اما در بخش کمک به نیازمندان و دارو و درمان بسیار کمرنگ ورود یافتند که نیازمند توجه بیشتر واقفان در این عرصه هستیم.

صفری به هدف از برگزاری همایش مهر تندرستی اشاره و خاطر نشان کرد: هدف حضور متولیان و خیران واقف در کنار هم بوده تا از نزدیک ضمن بازدید از اماکن مختلف مثل مرکز نوشیروانی بابل، وضعیت مراکز خدمات گیرنده دارو و درمان مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای مناسب برای رفع مشکل دارو و درمان برای نیازمندان صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه اداره بهزیستی در اوج غربت است، اظهار داشت: در کنار اقدامات بزرگی که در بابل از سوی خیران انجام گرفته اما نیات مرتبط بسیار کم بوده و باید در این بخش اطلاع‌رسانی گسترده صورت گیرد تا افراد ثروتمند هر چند اندک، بخشی از اموال خود را به نیازمندان به ویژه در بخش دارو و درمان وقف کنند تا باقیات و صالحات آنها شود.

صفری حمایت خیران را برای رفع مشکل نیازمندان به ویژه درمان بیماران امری بسیار ضروری و حیاتی برشمرد و اذعان داشت: باید بتوانیم با نیات این واقفان جواب‌گوی نیازمندان، به ویژه مرکز معلولان نوشیروانی بابل باشیم، بیمارانی که 25 سال در بستر قرار دارند و نیازمند حمایت هستند.  

وی گفت: از سوی سازمان اوقاف کارهای خوبی انجام گرفته و دستورالعمل‌های خوبی تدوین شده که اداره اوقاف بابل در ابلاغیه‌ای به آن عمل می‌کند اگرچه مبالغ اندکی در اختیار دارد.

رئیس اداره اوقاف بابل اذعان داشت: درصدد استخراج نیات واقفان که نهفته است، بوده زیرا تاکنون تنها 10 درصد استخراج شده است، امیدواریم با استخراج این نیات در رفع نیازهای شهرستان بابل به ویژه بخش دارو و درمان مرکز معلولان نوشیروانی  بابل گام موثری برداریم.

وی از اعزام 220 طلاب حوزه علمیه به مشهد مقدس خبر داد و خاطرنشان کرد: این طلاب با همکاری و تعامل اداره اوقاف بابل و حوزه علمیه خاتم الانبیا بابل اعزام شدند. 

صفری گفت: اعزام 220 طلبه به مشهد مقدس از محل موقوفات متصرفی بابل با اعتباری بالغ بر 6 میلیون تومان صورت پذیرفت.

انتهای پیام/86009/س30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول