اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر مطرح کرد

ضرورت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش بهداشت و درمان استان بوشهر

استاندار بوشهر بر ضرورت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش بهداشت و درمان این استان تأکید کرد.

ضرورت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش بهداشت و درمان استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مصطفی سالاری عصر امروز در دیدار با رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، اظهار داشت: سلامت زیرساخت توسعه است و داشتن نیروهایی سالم به روند توسعه و پیشرفت این استان کمک می‌کند.

وی ادامه داد: اسیتان بوشهر در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی در بخش بهداشت و درمان داشته است، اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است و مردم انتظار دارند که خدمات بهداشتی و درمانی در استان بوشهر ارتقا یابد.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مرتبط با سلامت باید در یک مسیر و آن هم خدمت به مردم و رفع نیازهای بهداشتی درمانی آنها حرکت کنند.

سالاری با اشاره به تدوین اساسنامه بخش سلامت در استان بوشهر، عنوان کرد: تدوین این اساسنامه نقش مهمی در بهبود خدمات بهداشتی و درمانی در استان خواهد داشت و در حال حاضر روند تدوین آن نیز مطلوب است.

وی ابراز داشت: انتظار داریم دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در زمینه توزیع پزشکان در نقاط مختلف استان خوب عمل کند تا تمام نقاط آن از داشتن پزشکان متخصص بهره‌مند باشند.

استاندار بوشهر متذکر شد: یکی از اولویت‌های 10گانه استان بوشهر، توجه به بخش سلامت و تجهیز مراکز درمانی این استان است که اجرای این برنامه نیازمند برنامه‌ریزی و تلاش مسئولان بهداشتی و درمانی است.

سالاری بیان کرد: با توجه به اینکه اجرای طرح‌های عمرانی در بخش بهداشت و درمان نیازمند تأمین اعتبار است، انتظار داریم دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در تأمین اعتبارات ملی بیش از گذشته اقدام کند.

وی، روند جذب پزشکان متخصص در استان را مطلوب دانست و یادآور شد: یکی از عمده مشکلات استان بوشهر ماندگاری پزشکان متخصص است، بنابراین باید دانشگاه علوم پزشکی با تأمین امکانات لازم زمینه برای ماندگاری بیشتر متخصصان در استان بوشهر را فراهم کند.

استاندار بوشهر تأکید کرد: لازم است بر روی پزشکان بومی استان بوشهر با اعطای بورسیه و ارائه تسهیلات لازم سرمایه‌گذاری شود تا آینده این استان در بخش بهداشت و درمان تضمین شده باشد.

سالاری افزود: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ویژه در زمینه بهداشت و درمان یک راه خوب برای توسعه اقدامات بهداشتی و درمانی برای استان بوشهر است، بنابراین باید راه‌های گسترش این فعالیت‌ها افزایش یابد و رفع موانع مشکلات در سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ضروری است.

وی در پایان با اشاره به وضعیت بیمارستان سابق بوشهر(فاطمه زهرا) و تصمیم این استان برای تبدیل این بیمارستان به یک بیمارستان فوق تخصصی، خاطرنشان کرد: با حمایت وزارت بهداشت و برنامه‌ریزی مسئولان بهداشت و درمان استان، بیمارستان فوق تخصصی 200 تختخوابی جایگزین بیمارستان فاطمه زهرا(س) خواهد شد.

انتهای پیام/66006/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول