اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن ایرانی روابط بین‌الملل:

انتصاب‌ مدیران با رویکرد اسلامی باشد

عضو انجمن ایرانی روابط بین‌الملل گفت: انتصاب‌‌ در سازمان‌ها و مدیریت باید با رویکرد اسلامی باشد.

انتصاب‌ مدیران با رویکرد اسلامی باشد

محسن توشه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به اینکه نظام دینی جامعه ریشه در فطرت دارد، اظهار کرد: مدیریت و اداره امور جامعه نیز از شئون مهم زندگی انسانی بوده که در منابع اسلامی به آن پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه انتصاب‌ها باید متکی بر اصول و ضوابط معین باشد، افزود: چنین انتصاب‌هایی در کنار امکانات لازم برای ارتقا و پیشرفت شغلی بر عملکرد مفید کارکنان می‌افزاید.

این فعال سیاسی آستارا انتصاب‌های شایسته را موجب شکوفایی استعدادهای درونی افراد دانست و تصریح کرد: انتصاب دقیق و بر اساس یک فرآیند علمی و منطقی با پیروی از اصول پذیرفته شده، ضرورت دارد.

وی هشت اصل مهم را اساس و فرآیند انتصاب‌های منابع انسانی با رویکرد اسلامی «دینی» ذکر کرد و گفت: این اصول شامل عدالت‌محوری، حق‌مداری، خدمتگزاری، محبت و شدت، رضایت عمومی، ضابطه‌مداری، پرهیز از مکر و خدعه و شایستگی و کفایت است.

توشه، خاطرنشان کرد: قرار گرفتن پایه‌های مدیریت بر اصول‌های مذکور موجب شکوه، سربلندی، رضایت عمومی و تأمین سعادت و کمال جامعه اسلامی می‌شود.

وی تطبیق شرایط احراز شغل، ارتقا و پیشرفت شغلی، افزایش اثربخشی و بهره‌وری، شکوفایی استعدادها و استفاده صحیح از توانایی‌های کارکنان را مورد توجه مدیران قرار داد.

عضو انجمن ایرانی روابط بین‌الملل، متذکر شد: با به‌کارگیری اصول و ایجاد نگرش ارزشی و دینی در سازمان‌ها می‌توان علاوه بر تأمین سعادت و کمال کارکنان، اهداف سازمان‌ها را محقق کرد. 

وی نصب پلاکاردهای «انتصاب بجا و شایسته» را صحیح ندانست و خاطرنشان کرد: مدیر باید وقت خود را صرف رسیدگی به امور و رفاه حال مردم کند.

انتهای پیام/84001/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول