اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل‌ در مجلس:

مخالف نگاه قبیله‌ای و قومی در انتصابات هستیم

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ نباید نگاه قبیله‌ای، طایفه‌ای و قومی در انتصابات مدیران ملاک و معیار قرار گیرد چرا که این نگاه می‌تواند به سلامت مدیریت ضربه و خدشه‌ای وارد کند.

مخالف نگاه قبیله‌ای و قومی در انتصابات هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور حقیقت‌پور صبح امروز در پاسخ به سئوال خبرنگاران در مصاحبه مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: تلاش نمایندگان استان همراهی و همدلی با مدیریت ارشد استان در انجام بهتر مسئولیت سنگین امور اجرایی استان است که امیدواریم با انتخاب مدیران شایسته این امر به بهترین شکل اتفاق بیفتد.

وی عنوان کرد: بر اساس لیستی که استاندار اردبیل در تغییر مدیران در اختیار مجمع نمایندگان قرار داده است ما نیز پیشنهادات و نقطه‌نظرات‌مان را در این زمینه و در یک فضای تعاملی، نه اعمال فشار و زور ارائه کردیم تا در فضایی تفاهمی بتوانیم مدیرانی لایق، شایسته و به دور از هرگونه رفتار قبیله‌ای، قومی و تعصب خاص را انتخاب کنیم و انتخاب شایسته در این زمینه صورت گیرد.

این نماینده مجلس افزود: ضروری است که به دور از تمایلات قومی و منطقه‌ای و سیاسی و خویشاوندی اصل شایسته‌سالاری در انتخاب مدیران مدنظر قرار گیرد چرا که این استان به مدیران حرفه‌ای، کاربلد و امتحان پس داده نیاز دارد و دیگر زمان آزمون و خطا سپری شده و ما نمی‌توانیم در این زمینه اقدامی را انجام دهیم که مغایر با خرد جمعی و نگاه شایسته محورانه باشد.

حقیقت‌پور ادامه داد: اگر افراد شایسته انتخاب شوند ولی مخالف دیدگاه ما باشند ما آنها را به عنوان مدیری توانمند می‌پذیریم و در این ارتباط امیدواریم همه ظرفیت و آستانه تحمل خود را بالا ببرند.

وی تاکید کرد: ما به اصول و پارادایم رفتاری درست و شفاف معتقدیم و همچنان یقین داریم که مردم نیز از گرایش‌های مختلف سیاسی، حزبی، گروهی و قبیله‌ای خسته شده‌اند و در انتصابات آنچه برای مردم می‌تواند یک حرکت مثبت و امیدوار‌کننده باشد استفاده از نیروهای داخل استان و پایبند به تمام ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و مجموعه‌ای کم‌تنش همراه با کار‌آمدی و پرکاری خاص است.

تنها سد گیوی در ردیف پروژه‌های تکمیلی 93 قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد بودجه استان اردبیل در سال آینده گفت: نه تنها افزایشی را در بودجه نداریم بلکه با کاهش بودجه‌های عمرانی روبرو هستیم به طوری که دولت از 2 هزار و 950 پروژه نیمه‌تمام تنها پروژه‌هایی با پیشرفت 80 درصد را در اولویت تکمیل قرار داده است.

حقیقت‌پور بیان داشت: تنها پروژه‌ای که از استان اردبیل در این ردیف قرار دارد سد گیوی است که با تزریق اعتبار مناسب امکان تکمیل و بهره‌برداری برای آن وجود دارد.

وی از ارائه پیشنهاداتی مناسب برای کمیسیون تلفیق و افزایش 70 میلیارد تومانی بودجه استان در سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: ما معتقدیم برای پروژه‌های کوچک اما با اهمیت نظیر سدهای معیشتی، آبرسانی روستایی و تکمیل راه‌های روستایی اعتباری را در نظر بگیریم تا قدم‌های جدی در این زمینه برداشته شود.

این نماینده مجلس گفت: بودجه تنظیمی دولت کمکی به مناطق کمتر توسعه یافته در مسیر پیشرفت حقیقی نمی‌کند و ما نباید تنها به اعتبارات دولتی دل خوش کنیم بلکه شایسته است از شیوه‌های دیگر برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حقیقت‌پور در پایان سخنان خود کاهش اعتبارات عمرانی و تعطیلی بیش از صدها پروژه‌ را منجر به بیکاری بیش از 3 میلیون جوان کشور در حوزه عمرانی بیان کرد و اذعان داشت: این دغدغه را باید به نحو مطلوب برطرف کنیم و اجازه ندهیم در این زمینه اقدامی خلاف واقع انجام شود.

انتهای پیام/62001/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول