اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

انتصابات استان توصیه‌ای نیست

استاندار همدان با بیان اینکه تغییر به معنی نفی مدیران قبلی نیست، گفت: هیچ تغییری بر اساس سلیقه نبوده و هیچ انتصابی بر اساس توصیه انجام نشده است.

انتصابات استان توصیه‌ای نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدناصر نیکبخت ظهر امروز در آئین تودیع و معارفه چهار معاونت استانداری، به همایش استانداران اشاره کرد و افزود: در این همایش مباحث خوبی با حضور رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح شد که باید در استان‌ها عملیاتی شوند.

وی با بیان اینکه حساسیت‌های زیادی برای انتصاب استانداران در کشور انجام شده است، تصریح کرد: 428 نفر کاندیدای استانداری‌ها بودند که در نهایت 31 نفر برای تصدی استانداری استان‌ها انتخاب شدند.

استاندار همدان با اشاره به انتخاب فرمانداران سراسر کشور نیز طبق گفته رئیس جمهوری اذعان کرد: 430 فرمانداری در کشور وجود دارد که 160 فرماندار از درون وزارت کشور بوده و مابقی از خارج از وزارت کشور بودند.

وی گفت: طبق بخشنامه‌ای که از وزارت کشور صادر شده، از این پس باید همه فرمانداران از داخل وزارت کشور باشند و فرمانداران سابق به سازمان‌‌های خود بازگردند.

نیکبخت در ادامه با اشاره به اینکه همدلی و همگرایی در کشور موج می‌زند، اظهار کرد: بنده اهل افراط و تفریط نبوده و نیستم، بلکه اهل هماهنگی با همه مدیران هستم تا توسعه استان محقق شود.

وی با تأکید بر اینکه برنامه بنده جلب همت همگانی برای توسعه است، اذعان کرد: دست همکاری را به سوی همه دراز کرده‌ام که آسیب توسعه، حاشیه و یک بعد نگری است.

توفیق مذاکرات ژنو ناشی از قدرت ایران در منطقه است

استاندار همدان در ادامه با اشاره به اینکه در آستانه بهمن ماه و دهه مبارک فجر باید برنامه‌های مختلفی داشته باشیم، افزود: دهه فجر با هدایت و رهبری بزرگترین انسان عصر حاضر خلق شد و با هدایت‌گری امام امت، استکبار به زانو درآمد.

وی خاطرنشان کرد: در دهه فجر و بهمن ماه همه مردم و سازمان‌ها وظیفه دارند، بیعت امام امت و انقلاب اسلامی را بار دیگر تجدید نظر کنند.

نیکبخت با بیان اینکه توفیق مذاکرات ژنو ناشی از قدرت ایران در منطقه است، افزود: دنیا به ناچار باید حرف ملت ایران را بشنود، چراکه ایران ابرقدرت منطقه است.

وی با تأکید بر برنامه‌های سازمان‌ها در بهمن ماه اذعان کرد: در بهمن ماه باید کمر همت ببندیم تا استکبار و دنیا متوجه شود که ملت همچنان بیعت خود را با امام، انقلاب و رهبری دارند و همچنان پشتیبان انقلاب خود هستند.

استاندار همدان بر صرفه‌جویی مردم، ادارات و سازمان‌ها در مصرف گاز خاطرنشان کرد: وضعیت گاز وضعیت مناسبی نیست و ادارات در وقت اداری مصرف گاز را کاهش و تنها در زمان حضور مصرف داشته باشند.

وی بر تشکیل کمیته‌ای از سوی معاون عمرانی تأکید کرد و گفت: برای صرفه‌جویی در مصرف گاز به صورت گزینشی از ادارات در وقت اداری و غیر اداری بازدید داشته باشید تا با مصرف بی‌رویه سایر استان‌ها آسیب نبینند.

هیچ انتصابی در استان بر اساس توصیه نبوده است

نیکبخت در ادامه با بیان اینکه تغییر از ضرورت‌هاست، یادآور شد: تغییر به معنی نفی مدیران قبلی نیست، به طوری که هیچ تغییری بر اساس سلیقه نبوده و هیچ انتصابی بر اساس توصیه نبوده است.

وی اضافه کرد: در عزل و نصب‌های امروز معاونان توصیه‌ای در کار نبوده، بلکه گوش شنوایی نیز برای شنیدن آن نبوده است.

به گفته استاندار همدان، کندی روند تغییرات برای انتصابات به دلیل عملکرد کند نیست، بلکه با هدف انجام انتصابات کارشناسانه و با بررسی کاملی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کار مردم، امانتی در دست ماست و ما با سلیقه شخصی نمی‌توانیم کار کنیم، گفت: تمام انتصابات آتی استان بر اساس ضرورت توسعه استان و همت همگانی است.

نیکبخت در ادامه محمدابراهیم الهی‌تبار را به عنوان معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار، مدیری مناسب برای این پست دانست و افزود: الهی‌تبار فردی است که در تصمیمات عجول نبوده، افراطی نیست و مشکل اداری ندارد.

وی با اشاره به انتخاب محمودرضا عراقی به عنوان معاون عمرانی استاندار نیز یادآور شد: عراقی سال‌ها در استان خدمت کرده و خدمات ارزشمندی ارائه داده است.

استاندار همدان با بیان اینکه مشکل کنونی استان همدان بحران آب است، اضافه کرد: معاون عمرانی استاندار با ارتباط خوب خود با وزارت نیرو در صدد حل مشکلات سدهای استان است و باید مباحث راه آهن و آزادراه را در اولویت عمرانی استان قرار دهد.

وی در پایان اذعان کرد: در شرایطی که بودجه کشور شرایط انقباضی دارد باید خدمات خوبی را به سیستم اداری استان ارائه داد و مسئله بودجه را از وزارت‌خانه‌ها دنبال کرد.

انتهای پیام/89003/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول